Tävlingstråd för april

Sv: Tävlingstråd för april

Ja, jag börjar väl. (:

Ska ställa upp i min första dressyrtävling den 6/4 (alltså på fredag nästa vecka. c:). Inte speciellt avancerat, en LC:1, men det känns lagom att börja med. :) Är lite smått nervös över hur det ska tänkas gå. Tänk om jag glömmer programet, liksom? :(

Men vi får se hur det går. c:

Idag har jag gjort årets första start, var ett unghäst program för 6åringar. Red en 6 åring som heter boogie woogie, uppförde sig utmärkt och älskade uppmärksamheten.
Fick :
Trav 8,5
Skritt 7,5
Galopp 8,0
Genomsläpplighet 7,5
Total intryck 8,0
Totalt 7,9 hade bara bytena varit lite säkrare så hade vi kunna vinna, domarna älskade honom :) blir han inte såld så syn vi i Falsterbo :)
Bara surt att vi inte kan satsa på UVM :(

Lancets Boogie är en riktigt fin häst, men tror inte han har mkt att komma med mot hingstar som Bordeaux och Bretton Woods:/.

Helt fantastisk häst och ryttare!

Efter Lancet´s fina resultat och häst känns de ju fel o komma dragandes med mitt djur men ni får hålla till godo ändå ;)

Jag som i vanliga fall finns på hoppbanan styrde idag in på dressyrbanan.
LA:4 skramlade vi ihop 69% lite drygt och det räckte till en 2.a plats bland alla halvblod, jag sitter ju på en övervuxen connemara!
Sen i Msv C:1 som han startade för andra gången (första gången i okt) så var målet att rida ihop 62% för att få ett kval.
Egentligen kvittar de med kval de är mest en rolig grej, att bevisa att man kan tävla på annat än halvblod oxå ;)
Lite hackigt tyckte jag att de blev men fick mkt 8.or på galoppen så skrapade ihop drygt 66% och det räckte till en 3.e plats.
Så det blev både placering och kval!

Skoj!

DressyrBollns031.jpg

http://i17.photobucket.com/albums/b71/Qrumelur/DressyrBollns060.jpg

Får väl fylla på lite själv också. Var och red i snöstormen i lördags. Framridning ute var inte ett dugg mysigt en dag då jag definitivt inte skulle kommit på iden att rida utomhus hemma. Pålle skötte sig dock bra trots storm, snöyra och tåg som susade förbi ungefär varannan minut. Det blev dock väldigt tungt efter ett tag och han hann tyvärr bli trött. Ingen av oss är vana vid tungt underlag och jag kände försent att tröttheten var på väg. Programmet gick OK, inga travökningar och lite småmissar men han gjorde vad han skulle men inte så mycket mer kanske. Slutade på 60.2% och som 9a av 20, ganska nöjd trots allt.

Edit: Insåg nu att det ju var 31 mars jag tävlade, men det var ju åtminstone aprilväder så det får väl godkännas i alla fall.

Det var ju superbra resultat!! Blir knäpp på att folk ursäktar sig när man rider på nästan 70% i L:A!! Det är inget att ursäkta sig för-det är skitbra!

..och din ponny är wunderlich:love:!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 148
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världscupfinalen i ridsportens dressyr och hoppning avgörs i Riyadh, Saudiarabien, 17-20 april.
Svar
0
· Visningar
306
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har du en 5-, 6- eller 7-årig lovande dressyrhäst registrerad i SWB? I april är det dags för inventeringar inför unghäst-VM i dressyr 2024.
Svar
0
· Visningar
148
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka