Tävlingsterminen är här!!!!

Sv: Tävlingsterminen är här!!!!

Jaaa visst känner man suget efter tävling :bump::bump:

ingen i småland..Jag ska satsa på den i blekinge om jag har hästen redo då.

Det ser iallafall ut som att efter 2007 torka på tävlingsfronten har klubbarna hämtat nya krafter! Kul med så många tävlingar och nya tävlingsplatser!

Hmmm... jag är ju helt "rudis" när det gäller att läsa såna däringa tabeller... :crazy:
Vad betyder alla siffer/bokstavsbeteckningar i högermarginalen? (H/P/K/HK, 1/2/4) :confused:

Min gissning är
H Häst
P Ponny
K Kallblod
Hk handikapp

En fundering..
NÅN som vet om det blivit några förändringar angående handikappsklacificeringen??

Anna-Carin

Tack! :bow:
Jag sökte på "ponny" och "körning" och fick inga träffar vilket förvirrade endel.
Vad månne siffrorna stå för?

Det ser iallafall ut som att efter 2007 torka på tävlingsfronten har klubbarna hämtat nya krafter! Kul med så många tävlingar och nya tävlingsplatser!

Norrland är verkligen på G! Kul!!! Men i Västra Götaland har vi bara en tävling nästa år, hos Töreboda i september. Synd!!

Ligger inte Vaggeryd i småland? I så fall har du ialla fall en....(Jönköping arr)

Eskilstuna är väl inte för långt bort för dig heller...? :angel:

:D ...så klart... Tack! :bow:

Min man frågade samma sak i går. Jag såg ut så här :eek:. Han har trots allt tävlat i mååånga år, men missat detta fullständigt!!:rofl:

Tja, vad säger man: bakom varje framgångsrik man står en kvinna..:D

Kul med så pass många tredagars, synd att det är så många endagars. Annars är jag rätt nöjd:)
Vad tycker ni andra?

Norrland är verkligen på G! Kul!!!

Ja det är verkligen roligt! :D I år var deltagandet väldigt dåligt men jag tror och hoppas att både kuskar och arrangörer har samlat krafter under vintern och orkar med det fullspäckade programmet :) Kul att e dessutom att så många har med nationell klass 2008 :banana: Vi i Vännäs RF ska troligtvis ha en annan form av tävling dock, kanske Traditional Driving...

Det var alldeles för långt bort när jag bodde på ekerö, och nu är det definitv för långt! :) :) hihi*
Är man gammal ponnyhoppryttare från skåne med max 2 mil till 10 tävlingsbanor blir man lite bortskämd :)
I Umeå var det ju super då hade vi 4 tävlingsbanor inom en timmes bilresa. Småland suger, men det ska jag ändra på tänkte jag!

Det är en form av körtävling som tyvärr inte är godkänd av ridsportförbundet (ännu, hoppas jag!). Varför vet jag inte, men det är relativt nytt i Sverige tror jag. Tävlingen går i stora drag ut på att visa upp sitt ekipage från sin bästa sida; elegant, smidigt, väl sammankört osv osv. Det är inte fart och fläkt som i maraton utan man kör en bana på ett par kilometer som innehåller flera stationer där man ska utföra olika saker. Det kan t ex vara att backa mellan flera konpar, göra halt från mellantrav inom ett visst intervall, köra över broar, ta upp passagerare osv. Ekipaget bedöms under hela tävlingsdagen så det gäller att sköta sig och inte slöa till i väntan på start ;)

Det ingår även spannkontroll och i slutet av körturen är det precision. Den ska alltså köras direkt efter delen med stationerna. Så det som bedöms är i stort sett puts och stuts, helhetsintryck av ekipaget samt hur väl man utfört stationerna :) En riktigt kul och annorlunda tävlingsform!

Liknande trådar

Relationer Jag har efter några terminer i skolan äntligen hittat en person som är otroligt lik mig och jag tyckte vi fick en bra connection. Hur...
Svar
11
· Visningar
915
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Jag har länge velat bo på Gotland och har nu äntligen fått möjlighet när jag blivit antagen till skola. Skolan ligger i Fårösund. Jag...
Svar
6
· Visningar
679
Senast: Santoxen
·
Körning Har en minishettis som är positiv och framåt och rolig att göra saker med. Hon är generellt orädd, utom vid körning och det kommer bil...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: Kilauea
·
Träning Nytt år innebär ny tråd! Här kan vi diskutera alla härliga ridskolehästar, lektioner och annat som hör ridskolan till. Jag gissar att...
40 41 42
Svar
834
· Visningar
91 959
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Stor enkel hundras med lagom driv