Tävlingstermin 2008

Sv: Gissa tävlingsplatsen

Om en klubb hotar sluta så låt den sluta.

En sak som påverkar är att i en del klubbar är det ingen aktiv med i arrangemanget. Då blir det lätt fel.

Det här är väl inte ett vidare lyckat uttalande, är det så man som fälttävlansmänniska värderar sporten och allt arbete som alla inblandade lägger ner på sin sport??

Jag är också mycket väl medveten om att det är dålig uppslutning från vissa klubbar vid arrangörsmötena vilket inte heller är bra.
Jag har uttryckt min rädsla vid flera tillfällen när dom samkör arrangörsmötet med andra fälttävlansarrangemang så som dom gjorde sist i Falkenberg. En del klubbar har kanske inte mer än 1 eller 2 som är villiga/kan att åka och då är det inte lyckat att ha träffar för banbyggare/td/öd och andra intressanta seminarier samtidigt som man har en arrangörsträff även om det är lyckat logistiskt sett.
Då måste man ju prioritera och då kanske inte alltid arrangörsträffen prioriteras som nr1.
Inför förra Falkenbergsträffen så fick vi arrangörer ett mail från förbundet där dom undrade vad vi tyckte om att ha arrangörsträffen som en del av seminarierna.
Jag svarade då att jag tycker det inte är någon bra lösning av ovan nämnda anledning men ändå så var dom flesta positiva till förbundets idé. Jag själv (enda deltagare från klubben) prioriterade då att sitta på BB/TD/ÖD träffen som var samtidigt. jag fick i efterhand höra att antalet närvarande på arrangörsmötet visst var dåligt. Trots att jag vet att många arrangörer hade representanter närvarande den helgen vilka då prioriterade andra seminarier än en arrangörsträff.

Sen när det gäller Sthlms klubbarnas jobb med sin tävlingstermin så vet jag att det finns dom klubbar som tycker att "vi sköter vårat så får dom andra sköta sitt" och dom visar noll intresse när det gäller allt arbete att få till stånd ett samarbete när det gäller planerandet av terminen eller andra typer av "projekt".

Man försöker och försöker få det att funka något sånär men när dom inblandade visar noll intresse så tappar man sugen.

Men Crazymama, du är varmt välkommen att ta kontakt med mig och ge mig dina idéer och synpunkter på vad som kan göras för att få en bättre kommunikation mellan klubbarna i distriktet.

Sv: Tävlingstermin 2008

Ja just detta är "fälttävlansfamiljen" i ett nötskal

Man har pissat in sina revir istället för att försöka få till nåt bra.

Att Gärds och Tranemo (inte precis grannklubbar)höll på att kollidera var katastrof, men sen kan alla andra klubbar, på betydligt närmre avstånd, kollidera hur som helst utan att det spelar roll.

För vem har vi tävlingar egentligen? Ryttarna eller klubbarna :devil:

Och varför är vissa klubbar alltid viktiga och inte andra? Kan det bero på att de huserar TD:ar i dom :angel:

Det här är väl inte ett vidare lyckat uttalande, är det så man som fälttävlansmänniska värderar sporten och allt arbete som alla inblandade lägger ner på sin sport??

Suck- jag nedvärderar mej själv då också i allra högsta grad. :o Det är så synd att man inte kan säga ngt i denna lilla värld för att det alltid ska tolkas som supernegativt. Man blir hotad precis hela tiden. Jag är ganska trött på den sidan av den. :eek:

Dock tror jag inte på att tiga utan jag protesterar när jag anser det vara fel. Kanske får jag mothugg som är vettigt och byter ståndpunkt. :D
Jag vet att man ser denna plats som kolera. Istället för att se den som en tillgång så har man från distrikt/förbund valt en annan strategi, där tror jag mej dock känna till för mycket om denna värld för att inse att de negativa lär få vakna. Internet och internetforum är ingen nyhet längre, inte heller något bara för datanördar utan för oss vanliga som inte alltid vågar/får höras på vanliga träffar. Det är inte bara den lilla, inre kretsen som kan diskutera. :D

Jag noterar i förra numret av Ridsport: "alla" (ang ft-ändringarna). Bra ordval, hot, så att alla känner att de inte kan protestera.. :devil:

Sv: Gissa tävlingsplatsen

Ursprungligen postat av Idasagare
Om en klubb hotar sluta så låt den sluta.

En sak som påverkar är att i en del klubbar är det ingen aktiv med i arrangemanget. Då blir det lätt fel.

Vad menar du med att det inte var ett lyckat uttalande? Om en klubb tror att det går att hota sig till en viss helg på bekostnad av någon annan då håller jag fullständigt med Idasagare att det är bättre att den klubben lägger ned! Om man inte kan föra en diskussion ens inom ett distrikt och snacka ihop sig om när tävlingarna ska förläggas så har det ju gått rätt långt?

Vi ryttare värderar givetvis sporten och dess arrangörer jättehögt men det måste ju finnas rim och reson i det hela?

läste det på ridsports hmsida, till första helgen i augusti.

:eek: såg detta också nu....

Härligt :mad: , bokar om våra läger, semester, och logi på Gotland :devil:

Kan också konstatera att Enköping återigen fick LagSM på sin tävlingshelg, kul för dom ;)

Troligtvis för att det låg på samma helg som annat mästerskap. Det kan ju inte vara så roligt för en klubb att arrangera lag-SM på samma helg som NM. Man vill ha dit de ryttarna också, skulle jag tro.
Det är bara en vild gissning....

*kl*

Hermanstorp skall ha i juni DM för Halland i 1.00 och 1.10 ?? Kan det vara lätt och * klass ?

Någon som vet?

men nodiska låg ju helgen innan lag-sm innan dom ändrade, nu är det ju veckan innan istället.

Det var ponnyernas NM det kolliderade med

Men om man ville ha med de bästa på LagSM så tjänade man inget på den flytten för nu kommer det väl samtidigt som ponnyEM istället :angel:

Ponny EM ligger veckan före, 24-27 juni, så det blir "nog" lite väl tufft att köra direkt till Lag-SM så troligtvis kommer det inga EM-ponnyer till Lag-SM. Lite synd att det blir så med tävlingarna eftersom det är roliga tävlingar. Men, men det är inte lätt att göra alla till lags. Hur man än vänder sig har man ändan bak, t.o.m. i fälttävlan:cool: Jag tror alla gör så gott de kan. Det saknas fortfarande några klubbar på tävlingsterminen så det blir kanske fler ändringar, vem vet???

24-27 juli ska det vara, så klart! Ursäkta!

Såg nu att det var JEM också på förra datumet så OK...

Det gick att boka om login så nu är jag nöjd ändå :)

Jag fundera på de, kommer det verkligen vara bra i marken till 08-05-24--25 när bollnäs har den första MVS A? De känns ju som de kanske skulle va bättre att ha de första i Skåne där man redan kan träna, mot i bollnäs där det säkert(vet ej) är en massa snö just nu. Och man vet aldrig de kan ju bara 3 månader kvar, de skulle ju kunna ligga snö långt in i April och ingen vet hur det blir i marken... Men ja HOPPAS verkligen bollnär blir av för de va en superfin Mvs A bana, med många härliga galoppsträckor... Tyvärr ska ja en dit efterosm ja tycker de e för tufft med Bollnäs sen Dagstorp helgen efter.. Med EM ponnyna kommer att få åka en del..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka