Tävlingstermin 2008

Sv: Tävlingstermin 2008

Ska hermanstorp Verkligen ha ´Mvs A? De skulle ju va super:D

Jag fundera på de, kommer det verkligen vara bra i marken till 08-05-24--25 när bollnäs har den första MVS A? De känns ju som de kanske skulle va bättre att ha de första i Skåne där man redan kan träna, mot i bollnäs där det säkert(vet ej) är en massa snö just nu. Och man vet aldrig de kan ju bara 3 månader kvar, de skulle ju kunna ligga snö långt in i April och ingen vet hur det blir i marken... Men ja HOPPAS verkligen bollnär blir av för de va en superfin Mvs A bana, med många härliga galoppsträckor... Tyvärr ska ja en dit efterosm ja tycker de e för tufft med Bollnäs sen Dagstorp helgen efter.. Med EM ponnyna kommer att få åka en del..

Bollnäs brukar alltid ha tävlingar den helgen, har aldrig varit några problem.... det ligger inte i Lappland vetdu!!! :eek:

Sen har ju ryktet gått att Dagstorp skall ha sin tävling tidigare, för allas skull få vi väl hoppas att det stämmer, helt vansinnigt att rada upp alla CNCP** efter varann och sen tomt ända till SM (å sen tomt igen)

Vaddå är du verkligen förvånad över den eminenta planeringen :devil:

Nä, jag minst av alla... det handlar ju bara om ponny :devil:

Och Gärds eller Tranemo eller nån annan STOR :o arrangör är ju inte inblandade :angel:

Har ngn koll på om det är giltiga kval om man tävlar i Danmark? De har nämligen tävling samma helg som Mantorp, men som skåning tjänar man 25 mil*2 och övernattning....:angel:

Nä, jag minst av alla... det handlar ju bara om ponny :devil:

Och Gärds eller Tranemo eller nån annan STOR :o arrangör är ju inte inblandade :angel:

ÖÖÖÖÖhhh broms och stopp! Efter höstens räddning så kan Gärds i princip dansa på bordet vad mig anbelangar! De kommer alltid att finnas i mitt goda minne som klubben som bärgade Breeders....:bow::bow:

ÖÖÖÖÖhhh broms och stopp! Efter höstens räddning så kan Gärds i princip dansa på bordet vad mig anbelangar! De kommer alltid att finnas i mitt goda minne som klubben som bärgade Breeders....:bow::bow:

Självklart :bow: Ingen kritik mot ovanstående KLUBBAR utan hur olika klubbar viktas på högre ort :mad:

Har ngn koll på om det är giltiga kval om man tävlar i Danmark? De har nämligen tävling samma helg som Mantorp, men som skåning tjänar man 25 mil*2 och övernattning....:angel:

Ja det är giltigt :)
men skriv ut resultatlista och spara. Danskarna har inte alltid kvar det på nätet. Fast det vet ju du :)

En fråga.

Hörde rykten idag om att delar av Tågarps terrängbana var upp-plöjd. Någon som vet mer? Det blir väl tävling? :eek:

En fråga.

Hörde rykten idag om att delar av Tågarps terrängbana var upp-plöjd. Någon som vet mer? Det blir väl tävling? :eek:

:rofl::rofl:

För mig tillbaka i tankarna till ett år det skulle vara den årliga tävlingen på revingehed, det var bara det att en månad innan hade dom kört sönder hela banan med sina stridsvagnar.

Iof gjorde inte det något då det blev tävling på själva Flyinge istället.

Bollnäs brukar alltid ha tävlingar den helgen, har aldrig varit några problem.... det ligger inte i Lappland vetdu!!! :eek:

Sen har ju ryktet gått att Dagstorp skall ha sin tävling tidigare, för allas skull få vi väl hoppas att det stämmer, helt vansinnigt att rada upp alla CNCP** efter varann och sen tomt ända till SM (å sen tomt igen)

Nej Ursäkta då men ja bara undra om de skulle va bra i marken tills dess. men okej.

Men dom måste ju hinna ha halla EM kval också¨de e väll de som gör att alla tävlingar ligger som de gör

KL

Nu är jag hemkommen från vårt första planeringsmöte ang. våra ponnytävlingar i maj. Det blir deb, lätt och cncp*. Förmodligen körs tävlingen över en dag, den 17:e.

Det är så mycket nytt nu, så vi har läst TR och samtidigt kliat oss i huvudet. Jag som ryttare tyckte det var mycket nytt att hålla reda på, men det är ju destå mer som arrangör. Mycket känns oklart också, som ryttarboken. Är det ryttaren som ska fylla i allting? Vems ansvar är det att kolla? Ska det göras stickprov?

Bara några av frågorna som dyker upp...

Hoppas att arrangörer orkar fortsätta med tävlingar...:crazy:

Bra med tävlingar där, synd bara att det krockar med Skogslottens nationella ponnyhoppningar.
Nåja, bara att välja när man nu gett sig på att tävla i alla tre grenarna :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka