Tävlingstermin 2008

Sv: Tävlingstermin 2008

Tja, där rök våra kval-veckor i Östergötland :mad:

Får väl bli en sväng till Värmland istället då

Ja, vi hade också plan på att åka båda veckorna. Bra väg från Sthlm. Jag som inte har varit i Trossnäs (& inte orkar leta på nätet just nu :angel: ) hur långt är det dit från Sthlm?

Fel svar. ;) Jaha, det var ju inget kul. Trodde det var närmre.

Ska jag vara helt ärlig så trodde jag detsamma! Så jag körde kartprogrammet 2 ggr...:D

TilesDataServlet

TilesDataServlet

Senast ändrad:

Tufftufftåg åker man inte när man har häst med sig vettu. ;)

lägg av, det finns "boskapsvagnar" där åker alla möjliga djur, har själv suttit där med ilsken hund tillsammans med kaniner, katter råttor!!! men... nåja kanske aldrig sett en häst... du har rätt.:crazy:

Nu masar du dig till oss på Trossnäs, tänk på hur ofta jag kommer åka till Skåne detta år;)...55 mil -enkel resa, och alla kvaltävlingar i hoppning jag måste fara mellansverige runt för att göra i hoppning! På söndag tävling i Örebro, 13 mil enkel, nästa söndag Strömsholm, rätt mycket längre - tar väl dryga 3 timmar:eek:

Så en resa till vackra Värmland är ett måste:)

VÄLKOMNA!

Boxholm. 2-3 aug. fint att dom kommit igång igen.

Bra :) Synd bara att det lär krocka med connemara-Riks där fröken Cinnabar har en mästartitel i hoppning att försvara :crazy:

Så be blir ingen Mantorp Den 10-11/05?
Ja som hade hoppats på att dom skulle ha som förra året med en Mvs A eftersom nu ligger alla Mvs A er helgerna efter varan å de kan man ju inte rida...
Först:
24-25/05 Bollnäs
Sen ska man Till dagstorp helgen efter 31-1/05-06
OCH helgen efter de e de ju örebro 7-8/06
men sen får man ju en hel vecka utan tävling å sen e de ju den klassiska 3dagars i trossnäs 20-22/06

Ja hoppas verkligen att inte ponnyna ska behöva åka på alla för de kommer ju bli riktigt tufft. De e ju klar att dom måste ha Em kvalen tidigt men ändå man tycker ju bara för att de e EM kval så kan de väll sen efter som finnas en Mvs A innan SM, men nee ponnyna ska gå tufft i början och sen inte göra en enda Mvs A förens det är Sm i slutet av Augusti.

Ja tycker som Bollnäs hade förra året va super, iof va vi bara 4a som red MVS A och de va ju lite synd men man behöver ju kanske inte ha en tävling i bollnäs samma helg som EM, då e ju först ett gäng iväg sen Skåne Människorna kanske inte vill åka hur långt som helst för en tävlig.

Tyvärr ingen MsvA ( CNCP** ) men jag tror jag bygger en enstjärnig ponnybana ( fd MsvB ) till den 26-27 april.
Precis som förra året blir den ganska lik hästarnas 100-klass.
Inte särskilt teknisk men rejäla hinder.

Tyvärr ingen MsvA ( CNCP** ) men jag tror jag bygger en enstjärnig ponnybana ( fd MsvB ) till den 26-27 april.
Precis som förra året blir den ganska lik hästarnas 100-klass.
Inte särskilt teknisk men rejäla hinder.

Blir inte ett väldigt stort hopp till CNCP** som enligt TR skall vara lika teknisk som en ** häst bana :confused:

Om det blir som det brukar, tittar BÖ mest på resultatet i Trossnäs.
Tror du har rätt i att det blir för tufft att rida alla.

Nä, inte då.... 2007 bortsåg han helt från resultaten i både Trossnäs och Hofors (= de svåra tävlingarna det året :angel:)

2006 var det den enda msvA klassen i Sverige så då fick den väl lite betydelse, annars är väl dressyren prio 1......

Så be blir ingen Mantorp Den 10-11/05?
Ja som hade hoppats på att dom skulle ha som förra året med en Mvs A eftersom nu ligger alla Mvs A er helgerna efter varan å de kan man ju inte rida...
Först:
24-25/05 Bollnäs
Sen ska man Till dagstorp helgen efter 31-1/05-06
OCH helgen efter de e de ju örebro 7-8/06
men sen får man ju en hel vecka utan tävling å sen e de ju den klassiska 3dagars i trossnäs 20-22/06

Ja hoppas verkligen att inte ponnyna ska behöva åka på alla för de kommer ju bli riktigt tufft. De e ju klar att dom måste ha Em kvalen tidigt men ändå man tycker ju bara för att de e EM kval så kan de väll sen efter som finnas en Mvs A innan SM, men nee ponnyna ska gå tufft i början och sen inte göra en enda Mvs A förens det är Sm i slutet av Augusti.

Ja tycker som Bollnäs hade förra året va super, iof va vi bara 4a som red MVS A och de va ju lite synd men man behöver ju kanske inte ha en tävling i bollnäs samma helg som EM, då e ju först ett gäng iväg sen Skåne Människorna kanske inte vill åka hur långt som helst för en tävlig.
Tack för att ni tänker på oss. Jodå, skåningarna åker gärna till Bollnäs. Det är en av Sveriges absolut bästa terrängbanor där det verkligen är en tävling med tre discipliner. Dessutom en mycket sympatisk banvisning med förfriskningar och tilltugg efter halva banan.:bow::bow:

Tack för att ni tänker på oss. Jodå, skåningarna åker gärna till Bollnäs. Det är en av Sveriges absolut bästa terrängbanor där det verkligen är en tävling med tre discipliner. Dessutom en mycket sympatisk banvisning med förfriskningar och tilltugg efter halva banan.:bow::bow:

Ja håller helt och hållet med, Bollnäs var en otroligt välanordnad tävling och hade det inte vait så att de va dagstorp helgen efter hade ja också åkt dit i år igen:D

jag tror dom ska ändra tävlingarna, eftersom det är 4 st. Msv A(EM-kval) på 5 veckor och ha Dagstorp tidigare =)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka