Tävlingsnovis?

H

hejjaSVAMPBOB

Har som plan att debutera min 7åring i vår ifall allt går som det ska, och om han känns färdig. Ska bli riktigt spännande, och riktigt nervöst då jag också är väldigt grön när det kommer till tävling. :banana:

Är det någon mer som sitter i min sits, som inte har tävlat så mycket förut men hade tänkt att ge sig ut och prova vingarna till våren? Vart hade ni tänkt börja? Vilka klasser siktar ni på att rida?

Skulle vara kul att se vad alla har för planer och hur det går för oss här i vår :D

Sv: Tävlingsnovis?

jag har aldrig tävlat innan, bara lite klubbhoppningar med min häst upp till 90cm. Köpte min häst för ett halvår sen och hon var inte tävlad innan de, vi ska åka ut på en lokal i mars, tror det blir 90 och 1m eller bara 90 :) Så du är inte ensam ;)

Åh, vad glad jag blir! Då behöver jag inte vara orolig alltså;)

Vad tränar du och pållen på för höjder nu? Det skulle vara jättekul att få höra hur det gick på er första tävlling!:rofl:

jag tränar på 90 och 1m banor (några enstaka hinder på 1,10m) men det är ju lite mer än en månad kvar så jag fårse om jag statar 1m också, man vill ju att det ska gå bra :) vad tränar du på för höjder och vilken/vilka höjder ska du börja med? skulle va kul och få höra hur de gick på din första tävling också :)

Senast ändrad av en moderator:

Det låter spännande! får hålla tummarna när det väl är dags :D

Jag har bara haft min grabb i ca 3 månader, och eftersom att det har varit fruset i marken mestadels den senaste tiden så har vi bara skuttat över nedfallna träd i skogen. Blir alltså väldigt spännande att se hur det går när hoppträningarna sätter igång, kanske får skjuta på debuten ett år. :angel: Planen är iallafall att starta 90 cm, så får vi se vart det går.:bow:

tack :D
okej, tråkigt nu på vintern, hoppas det går bra på hoppträningarna framöver! får också hålla tummarna när det är dags för dej och din polle :)

:bow:

Ja, verkligen. tycker att vintern kan ta och vara slut snart...
Vi får hålla tummarna för oss båda när det är dags då!
tack så mycket du med:banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 172
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 864
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 913
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar