Tävlingskläder! *bildtråd*

G

Gilly

Nu är jag nyfiken på hur era tävlingskläder ser ut!:idea:
(Finns det redan en liknande tråd så hänvisa mig gärna)

Släng in massa bilder på er och berätta gärna vilka
grenar ni tävlar i.

(sälv har jag inga bilder här tyvärr)

Och hur skaffar ni tävlingskläder? Köper ni annat
och syr om, syr helt nya, köper, lånar eller vad?
Och padar? Var köper ni tävlingspadar?

Berätta allt som har med detta att göra helt enkelt:D

*Nyfiken*
//Gilly

Sv: Tävlingskläder! *bildtråd*

Många som är nyfikna men inga som skriver nåt ;)

Har inga bilder klara för tillfället, men kan passa på att svara lite på frågorna.

Jag har hittills tävlat i trail, horsemanship, versatile horse, reining, pleasure och western riding (reining och western riding endast till C-nivå p g a olycksfall, resten t o m B-nivå).

Jag och gullungen är tyvärr pensionerade som tävlingsekipage nu, men i vår ska jag förhoppningsvis ut på banorna med medryttarhästen. Vi får se hur utbildningen går i vinter, men jag tror säkert vi ger oss på horsemanship, pleasure och showmanship. Vi får se hur det går med trailen, men det skulle såklart vara kul att prova på det också :).

Mina färger har hittills varit grönt, svart och brunt: svarta chaps, grön/svart väst, brun slinky och grön tävlingspad. Chapsen är måttbeställda, västen rakt igenom hemmasydd (är för "finlemmad" för att komma i något från USA *suck*), slinkyn köpt på Tumbleweed och paden har hästens ägare stått för.

Blir till att sy ny väst nu inför våren, tror vi ska tävla i rött :).

Bilder kommer förhoppningsvis senare, om jag får tid att göra om dem.

Jag kör med skjorta och svarta jeans, ibland chaps om det är svalt. Har liksom inte kropp för slinky... Köper skjortor på e-bay, chapsen är också köpta där, showfiltarna med, när jag tänker efter, och jeansen har en kompis tagit hem från USA. Färgerna går mest i svart och beige för min del. Har väl haft en blå skjorta nån gång.

Kul att du svarade!:)

Det låter fint. jag försöker också att hitta gröna tyder/kläder, men ack så svårt det är! Allt mörkgrönt är tydligen helt försvunnet. Min häst är så rödbrun att det nästan är ett enda som passar:D

Gick det bra att sy en väst? jag syr ännu bara om och dekorerar västar/slinkys/skjortor, men det vore kul att sy en ny. Mönster?

Bilder kanske kommer?!:banana:

Jag har haft turen att få en jätte bra sponsor som sponsrar mig med bl.a. tävlingsskjortor. :D
Här är några exempel på mina tävlingskläder:
Ranch Trail
Versitale Horse
Western Horsemanship
Trail

Härligt med sponsorer!:) Hur fick du det?

Dina padar var jättefina, var har du köpt dem? (pm)

Härligt med en fux, då kan man liksom ha både svarta och beigie chaps.:D

På bilden från wh matchar rosetten med paden och din skjorta. Ser läckert ut:)
//Gilly

OM jag skulle tävlat (jag ska det, om än inte nu men jag SKA o det är mitt mål :D )så hade det nog blivit i Pleasure eller Trail, och då är min dröm att klä mitt ekipage i ljusblått :love: Ljusblå padd o ljusblå typ skjorta, blus el slinky med nåt fint, lagomt blingbling :D
O svarta jeans, chaps o hatt/hjälm o hårnät m nåt bling på ;)

Senast ändrad av en moderator:

Rolig tråd!

Tävlar inte (än;) ) men har väl planer på det längre fram.
Men vad skulle passa som tävlingsklädsel?
Hästen är mörkbrun och sadel träns ljusbrunt.
Tanken är väl att rida främst trail/ranch trail och westernriding.
Ev lite plesure också

*Kl*
Meeeeera kläder....vill se mer....:bump:
Det var ju en bildtråd...

Rolig tråd!

Tävlar inte (än;) ) men har väl planer på det längre fram.
Men vad skulle passa som tävlingsklädsel?
Hästen är mörkbrun och sadel träns ljusbrunt.
Tanken är väl att rida främst trail/ranch trail och westernriding.
Ev lite plesure också

Hej!
Ojoj, jag är inte så jättebra på detta, men jag kan ju dela med mig av vad jag kan:)
Personligen tycker jag att alla bruna hästar är snygga i grönt.
Både på paden och på ryttarens kläder.
I pleasure brukar man ju klä upp sig mer för att domaren ska lägga märke till en (vissa har mycket glitter och bling-blings), medans i ranchtrail brukas det göra lite tvärtom, det ska se propert och vara mer "arbetskläder". Men på lägre nivåer fungerar ju alltid skjorta o jeans, oavsett gren:)

Någon annan som vill tillägga?
//Gilly

Härligt med sponsorer!:) Hur fick du det?

Dina padar var jättefina, var har du köpt dem? (pm)

Härligt med en fux, då kan man liksom ha både svarta och beigie chaps.:D

På bilden från wh matchar rosetten med paden och din skjorta. Ser läckert ut:)
//Gilly

Lämnade ett brev till dom om att jag sökte nån som kunde sponsra mig, fick svar om att dom ville det. Tänkte att jag i bästa fall kunde få en skjorta eller nåt, men nu har jag hela garderoben full känns det som... Helt underbara människor :)
Ang. padarna så vet jag faktiskt inte riktigt var vi köpte dom.

Okej, vad spännande. Det är ju det ultimata att bli spronrad med kläder(L)!:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 413
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Funderar på att skaffa ny hoppsadel, men jag känner att jag blir gråhårig bara av att börja tänka på det :crazy: Och det blir inte...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Miljon
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·
Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 959
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar