tävlingshinder

T

Temlan

Min klubb ska köpa nya hinder och jag undrar lite över vad din klubb har för sorts hinder? Några vill att vi ska köpa safety Systems hinder till hela banan, vad tycker ni om det? Är det många som har dem som tävlingshinder?

Sv: tävlingshinder

Safety System får inte användas på tävling då de inte har säkerhetsskållor. Till träning är de dock utmärkta, tål att stå ute och sådär.

till tävling går de som sagt inte. Jag gillar dem inte till träning heller, besvärliga att höja o sänka, vi har metallstöd, smala lätta, enkla att höja o sänka osv

Jag tror att de vill montera nyckelskenor på hinderstöden istället för att använda de vanliga skållorna. Men har verkligen inte sett någon klubb ha SS-hinder på tävling. Och dessa hinder kommer man bara få använda på de få tävlingar som klubben har varje år :smirk:

Varför inte satsa på vanliga trähinder då istället? Jag tycker att det är fräschare till tävling och så kan man ju måla om dem.
Här kan du kolla på olika leverantörer.

Har ni råd att köpa in SS-hinder så är dessa stöden dem absolut bästa! Lätta att bära o man slipper måla dem, går att få i olika färger oxå. Finns skenor att sätta på dem när de ska användas till tävling och det är självklart tillåtet att använda dem till det om man har skenor som sagt! Lovar att era funktionärer kommer att gilla er oxå om ni har lätta hinder att hantera vid tävling o träning!!

Deras stöd är ju bra (med "rätt" skållor för tävling), men träbommar är att föredra på tävling. Plast blir ALDRIG lika snyggt..

jag gillar safety systems, synd att man inte får ha på tävling bara. De är tåliga, lätta att variera i färg då man plockar av och på grejor (som sitter riktigt bra!) dessutom är de lätt att rengöra..
Träbommar är väl egentligen ingen höjdare..murknar ju jätte lätt..

Hej
Jag har bara possitiva saker att säga om Safety System vi hoppar alla våra hästar och har gjort det i över 10 år på safetys hinder. Vi har på dessa hinder utbildat våra hästar från unghästar upp till placeringar i Svår internationell 160 hoppning. De är lätta kan lätt tas av barn ungdomar och flyttas och de håller vi har dem ute hela utesäsongen i regn och rusk flytta sen in den iridhuset för vintern. vi har ännu inte brutit av någon bom. Så invenstera i dem som träningshinder ni kommer inte att ångra er. Christina

Nu vet jag inte riktigt namnet på dom vi har, men det är mycket möjligt att det är dom dära "Safety systems". Jag tycker i alla fall ni borde köpa sånna i plast eftersom dom är lätta och bra och det är ju faktiskt förjävligt med tunga stöd när man flyttar dom mycket, ändrar banan och så vidare. Det är helt enkelt mycket skonsammare. Bommar tycker jag man ska ha i trä, det är mer stabilt och också snyggare.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: Nova123
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 907
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 056
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar