"tävlingsfoder"

M

My Beauty

är det någon som har något bra tips på "tävlingsfoder".

hon går nu på Red Mills, Betfor och vitlök, B vitamin..

Men ska till tävlingsäsongen byta till foderjäst och ett till foder...

Vet ni något bra... Måste vara havre fritt

Sv: "tävlingsfoder"

Varför kan hon inte ha samma mat när det är tävling?
Hitta det foder som funkat bäst o kör på det.

Utgå från ett analyserat grovfoder och räkna ut en foderstat. Även om det viktigaste är att se hur hästarna ser ut och 'fodra med ögat'. Men en uträknad foderstat kan ge bra riktlinjer i alla fall.

Sedan är jag nyfiken på vilken nivå du tävlar på?

Jag vet elithästar som går hur bra som helst på vanligt hösilage, havre, korn, betfor, krafft grund, mineraler, linfrö osv. inget specialfoder..

Utgå från ett analyserat grovfoder och räkna ut en foderstat. Även om det viktigaste är att se hur hästarna ser ut och 'fodra med ögat'. Men en uträknad foderstat kan ge bra riktlinjer i alla fall.

Sedan är jag nyfiken på vilken nivå du tävlar på?

Jag vet elithästar som går hur bra som helst på vanligt hösilage, havre, korn, betfor, krafft grund, mineraler, linfrö osv. inget specialfoder..

jag tävlar lokalt och ska börja reg...

Sen så har jag hittat ett bra grovfoder och hon äter Red mills och betfor nu... men tänkte kombinera med något mer red mills foder, har fått tips om detta

Öka det fodret då, för det är ju tydligen i balans med grovfodret. Vill du bara ha mer energi och kan kontrollera det är en skvätt olja ren energi.

jag har gett dodson&dodsons musli stay power under tävlingssäsong, grym energi o hon satte jätte fint med muskler!! det är nog inte havre fritt dock..:confused:

Vi hade D&H-müsli till fullblodet tidigare. Men det slutade med att han ratade det och tappade i vikt (redan innan han ratade fodret).

Fick också skarp förhållningsregel från veterinären som sade att tänderna tar mycket stryk av müsli. Tandsten i massor och sockret är inte bra för varken tänder eller tarmflora.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 794
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V