Tävlingsdags!

modzan

Trådstartare
På söndag ska vi tävla dressyr för första gången. En klubbtävling med klassernaq LC:2 OCH LB:1. Frågan är:

Tycker ni att manen ska vara knoppad lr utsläppt. Hon har kort men rufsig man.

Jag blir ganska nervös när jag kommer in och får lite svårt att sitta ner. några tips?
Mvh Malin

Sv: Tävlingsdags!

Du borde knoppa för överlinjens skull. Det ser bättre ut då, speciellt om den är rufsig annars.
Om du skulle vara jättenervös är ett tips att skritta ut från framridningsbanan och skingra tankarna en stund innan start.
Lycka till ! :D

Tycker att du ska knoppa annars ser det ganska ovårdat ut, tänk på att andas och förök att bara sitta djupt i sadlen..

lycka till!

abslolut knoppat! :)

det är läckrast, och sokm sagt för överlinjens skull!

Man känner sig mycket finare i helhet
som ekipage också!!;)

lycka till och ha kul på tävlingen!!!:bump:

Blir tyvärr ingen tävling för oss. Hon har fått ont i ryggen då sadeln inte passar. :cry: letar ny nu.. :mad:

Tråkigt att det inte blev någon tävling..
Tills nästa gång kan du alltid träna på att knoppa om du inte redan är jätteduktig. För kan man knoppa bra är knoppar jättefint, annars inte alls.. Därför knoppade jag aldrig min ponny.. Är värdelös.. :angel:
Nu har jag fjording så jag slipper knopp-problemet! :D

generellt sett är det finare med knoppar.
Vissa hästar passar dock mkt bättre utan :p

Försök o slappna av och rida som du gör hemma.
Inte det lättaste om man inte är tävlingsvan (?) men man brukar ha lättare för det om man tävlar endel..

Synd att du inte kan tävla (läste det nu :p )
Men hoppas det går bra nästa gång istället :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 460
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 040
Senast: Bison
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 547
Senast: Fiorano
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka