Tävlingschabrak 2013

sommarminne

Trådstartare
Tycker de hade varit roligt om alla kan lägg upp bilder på årets tävlingsschabrak:)
Vad prioriterar du när du köper tävlingschabrak och matchar du kantbanden med övrig utrustning eller hur tänker du där?
Jag har fått för mig att jag hade velat ha ett som är vitt med orange och marinblått kantband men de verkar inte lätt att hitta!:p

Sv: Tävlingschabrak 2013

men ush en sån kombo, kan det verkligen bli snyggt :D ;)

Jag vill också ha något snyggt tävlingsschabrak, vill ha vitt men vet inte vilken färg till? Hästen är svart. Tror nog det får bli silver eller något i den stilen.

Haha jag är jätteförtjust i orange och marinblått ihop. Tycker de känns lite roligt! Och när hästen är fux så xmälter ju liksom den oranga in lite;)

Cristina Sport och Scarpati går nog att få med den färgkombon, kanske Equiline också.

Ja jag trodde faktiskt de också för dom har ju alla andra färger i princip. Ska se vad jag hittar för kavaj idag i Göteborg. Kanske blir andra bud än orange på schabraket:D

Men allstå orange på fux?? Funkar det? Jag har ju fuxskäck och har hittat ett schbrak jag så gärna vill ha. Iomed att han är skäck har jag uteslutit vitt schabrak på han då det ser jättekonstigt ut. Han är delad på mitten i sadelläget med vitt och rött. Blir inte bra. Så jag kör på gråa schabrak då jag har grå kavaj och det funkar tycker jag. Eller vad tycker ni?

dressyr2_zpse51883d1.jpg

Det där är mitt Mia's med marinblå och silverkant. Älskar det schabraket, men vill ha ett nytt nu och jag tycker inte utbudet grå schabrak som är snygga är speciellt stort. Och jag har hittat ett sånt fint grått i samma tyg som min kavaj men det är en orange passpoal. Jag vill ha en orange passpoal men alla min vänner säger att det går fetbort på fux :arghh: Jag gillar tanken.. :p

http://www.chevalridsport.se/shop/18597/art97/h1479/13191479-origpic-919d8a.jpg

Åh det finns i hopp även och med sååå jäkla fin luva..
http://www.chevalridsport.se/shop/18597/art97/h1486/13191486-origpic-8e7cf7.jpg

Jag tyckte att det var supersnyggt!

En sådan liten detalj som en orange passpoal kan väl inte störa, tycker jag. Däremot kanske jag inte skulle välja helorange schabrak till en fux.

Haha nää aldrig ett helorange, men just en liiiten detalj av orange tycker ifal jag är snyggt. Tänk om jag haft en svart häst :D Men jag funderar mer och mer på det där schabraket för jag tror det kan bli snyggt. :)

Hmm intressant. Men hur kommer det se ut till gråa kavajen? Då skulle jag nästan haft svart kavaj..

ja kanske.....fast det är nog ingen katastrof med grå kavaj ändå tror jag, om du som sagt går åt mocca hållet hellre än creme i ordets bemärkelse, skulle kanske inte skrivit creme alls, även om det skulle vara superfint på själva hästen tror jag.

typ detta! Latte kallar de färgen, kanske blir tydligare än min mocca benämning ;)

Finns ju i liiiite ljusare nyanser också som säkert skulle vara fint också!

KL

Ja, den färgen hade nog varit snygg, men kanske lite mkt färger då när du har grå kavaj. En svart kavaj till hade varit snyggt!

Jag tänkte faktiskt på samma schabrak fast i färgen grå. Den tror jag hade passat perfekt till din gråa kavaj. Den är lite mer stålgrå (ljusare) i färgen och blir, i mitt tycke, lite mer elegant än ditt gamla.

KL

Mitt tävlingsschabrak. Ett vitt John Whitaker i sammet med guldpassopal :D
Köpte ett allround eftersom att hästarna jag ska ha det på inte har dressyrsadlar...
Till just tävling vill jag gärna ha ett vitt eller i alla fall ljust, men tänker inte överdrivet mycket på att det ska matcha övriga saker.
Bild:
164643_338494372940568_171902914_n.jpg

typ detta! Latte kallar de färgen, kanske blir tydligare än min mocca benämning ;)

Finns ju i liiiite ljusare nyanser också som säkert skulle vara fint också!

Ahh då är jag med. Men ja svart kavaj hade ju vart nåt då. Får fundera ett tag.. Har ju inte börjat tävla dressyr ännu, men när det väl blir så kommer svart kavaj köpas. Jag hoppas börja komma ut på dressyrbanan i slutet av sommaren kanske så jag måste ju börja planera :p Den grå är bara till för hoppningen där vi tävlar regelbundet sommartid.

KL

Ja, den färgen hade nog varit snygg, men kanske lite mkt färger då när du har grå kavaj. En svart kavaj till hade varit snyggt!

Jag tänkte faktiskt på samma schabrak fast i färgen grå. Den tror jag hade passat perfekt till din gråa kavaj. Den är lite mer stålgrå (ljusare) i färgen och blir, i mitt tycke, lite mer elegant än ditt gamla.

Det grå är inte köpt för tävling, utan till mina mörkgrå Pikeurbrallor som träningsset :)

Ett år gammal bild, har ingen annan med schabraket
dressyr_zpsb8c1527d.jpg

Det gör sig mycket mer till rätta såhär. Så det är inte köpt till tävling eftersom jag inte tävlar dressyr ännu, men blev tvingad att vara med på KM'et för de hade för få starter.. Haha.. Så då blev det tager vad man haver och alla andra färger passade inte till min hoppkavaj. Till tävling vill jag ha ljusare grå :) men som sagt komme rjag ut på dressyrbanan nu fram över så blir det nog svart kavaj! Är snyggare till dressyr tycker jag :) Men ja, schabraket, jag vill ju inte ha svart schabrak. Så frågan är ju vilken färg som blir snyggt då utan att de ska bli kluddigt med alla färger.. Men den Mackan visade var snygg!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
340
Senast: Pegasus63
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 577
Senast: Mia_R
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 155
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 876
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama