Tävlingsåret 2008

Ella-82

Trådstartare
Ja hur ser era planer ut? Vilka tävlingar hade ni tänkt vara med på? Vad har ni för mål?

Mina planer är att jag skall försöka tävla lite innan sommaren, innan jag blir för stor... (Jag väntar barn! Nedkomst i Juli) Sen skall jag försöka tävla lite i höst oxå. Ja jag vet jag är optimistisk:)

Jag tänkte vara med i Åsbo-April o Åstorp-Maj. Sen får vi se.

Mitt stora mål i år är att vi skall bli bättre i dressyren. Det blir lok lätt klass i år igen.

//Ella

Sv: Tävlingsåret 2008

Jag hade tänkt köra två lokala lättklasser i år. Hermanstorp i slutet av maj om deras tävling blir av i år. Någon som vet?

Sen tänkte jag köra Nordhallänningarnas tävling i juli också. Har ju haft tre års tävlingsuppehåll så ska verkligen bli jättekul att komma igång igen.

Jag hade tänkt köra DM i skog i år igen och kanske brkukskörningen vi får se. :banana:

Grattis till tillökningen! :banana: Kul att höra att du planerar för att fortsätta ditt tävlande och inte "ge upp ditt liv" för detta. Jag har tagit med min tjej (snart 5 år) på alla hästevenemang sedan hon var 5 dagar gammal och det har gått jättebra att fortsätta sitt tävlande och tränande. Målet för dottern i år är att hon ska kunna köra i skritt och trav på körplan, hålla kontakt med tömmarna och lära sig svänga. :angel:

För hästarna är det lokal lätt klass som gäller. Jag är ju nybörjare igen nu när jag börjat med par. Vi har tänkt vara med på de tävlingar som arrangeras av Flyinge, Åsbo och Åstorp. Det är lika bra att köra på hårt nu under våren, för en av hästarna har de senaste två åren varit sjuk (trött, hög puls) juli-september (utan att vi lyckats få reda på vad det är trots intensiva utredningar på Stenesta och Helsingborg). Förhoppningsvis kan vi även vara med som par i Serien över sommaren och har jag bara en frisk häst kommer jag att tävla den i enbet. Även då blir det lokal lätt då dressyren är hennes akilleshäl.

Målet för året är att de ska bli helt trygga, bekväma och samspelta med att gå i par och kunna jobba på i samma form som de gör var och en i enbet i dressyren. Precisionen har jag prövat vid ett tillfälle och det var inga konstigheter, men det är jämna och fina vägar och ett jämnt tempo som gäller där. Maraton har vi inte provat än och det behöver vi lägga lite tid på. Där ska även groomen läras upp, för hon har aldrig grommat på maratonvagn innan. Och jag ska försöka hejda mig och köra lugnt :angel:

Jag har tänkt försöka mig på tävling med Krutrök i år.

Självklart LÄTT klass. En av tävlingarna är spikade och det är Villvattnet.. Ev ska vi försöka vara med i umeå också på precison och dressyr..
OM vi kan få igång träningarna igen alltså. Jag har hitintills kört precison med Krutrök 1 gång å det var den 2 september -07 vilket var under den första helgen som vi körde honom över huvud taget.
Efter det har vi mest försökt lära oss prata samma språk när det gäller vilket tempo som gäller och nöta in nya kommandon osv..
Den 12 februari har Krutrök varit hos oss i 6 månader..

Anna-Carin

Om igångsättningen går bra och Zorros hälta inte förvärras så hade jag tänkt delta i så många tävlingar som möjligt i länet. Vi får se om URF hinns med, beroende på vilket skicka han är i. Annars blir det nog LMR, SURF, KDRF :D och VKS. Ev om vi styr upp nåt i Vännäs i höst, men nu är körsektionen vilande så... Vi måste framförallt stärkas i dressyren, och Zorro behöver mer rutin i maraton. Precisionen är hans grej ;) Det blir lokal lätt till att börja med. Om allt går bra, kanske regional.

Finns att se på kuskringen.nu

26-27 april - Umeå RF Lok (dressyr/precision) H/P, 1/2
6-8 juni - Lappmarksryttarna Lok/Reg/Nat H/P, 1/2
14-15 juni - Södra Umeå RF Lok/Reg/Nat H/P, 1/2
11-13 juli - Villvattnets KS Lok/Reg/Nat H/P, 1/2/4
19-20 juli - Kågedalens RF Lok/Reg/Nat H/P, 1/2/4
30-31 augusti - Umeå RF Lok (dressyr/precision) H/P, 1/2
5-7 september - Vännäs RF Lok/Reg/Nat H/P/K, 1/2 (EV)

Jag hoppas på många starter för min Spender. Han tävlade endast 1 tävling i fjol men gjorde bra ifrån sig där.
Så hoppas han kan få chansen mer i år, för han har mer att ge.
Annars är det väl den ständiga frågan, vilken häst vi ska satsa på, vem som är i bäst form. Inte alls omöjligt att vi startar 3 hästar i år, då samtliga är redo.
Men ändå blir det alltid en första häst.
Hoppas på utlandstävlingar, då dom är bäst. Å ser framemot ett väl arrangerat SM på Flyinge, blir säker trevligt!
//P

Jag vet inte riktigt än men jag har blivit frågad om jag vill vara med i lagserien så om det blir av ngt av det så kommer jag nog vara det.
Inte för att jag är någon tävlingsmänniska men min häst älskar att komma ut och det blir ju tre.vligt

Grattis till tillökningen! :banana: Kul att höra att du planerar för att fortsätta ditt tävlande och inte "ge upp ditt liv" för detta.

Tackar!!! Var på UL idag, så kul det var.
Jag tror inte riktigt att jag har förstått vad som komma skall. Jag skall ju tävla en massa i år...

Jag har anmält mig till konkörningen i Åstorp på lördag! Längtar så!!!

Jag hoppas på många starter för min Spender. Han tävlade endast 1 tävling i fjol men gjorde bra ifrån sig där.

Varför blev det bara en tävling? Skall ni till Danmark? Jag skall dit o titta om Peter åker, men han har ju lite problem med Max, låsningar.

Jag ser oxå framemot SM:et! Hoppas det blir fint väder o bra maratonkörning!

Jag ska också till Åstorp på konkörningen. Då ses vi där! Men det är väl på SÖNDAG :eek: Jag ska köra med mitt par igen. Det är riktigt kul men SVÅRT :crazy:

Ja just det, söndag! Sorry... Så roligt då får jag se ditt par!!!

Jag vet inte riktigt, han var som bäst igång på våren, men som kom saker emellan. Ibland gör det ju det. Tyvärr. Men hoppas verkligen han får fler starter.
Jag å Spender fick vittring på tävling när vi vann hubertusen, men då e de ju hoppning som gäller hehe. Nåja, blir kanske en dublering=)

Danmark, slutet på april eller något sådant va?
Vet inte riktigt, var ett tag sen vi var där, men kanske!

//P

Jag är ju trög!!! Idag frågade du mig om det var jag som var Ella. Det var ju du ju! Men då fattade jag inget. Hade nog lite annat i huvudet.

Vilka fina shettisar du hade:love: Hur gick det för dig idag? Anton gick inte fram för fem öre... Men han kändes fin iaf. Göran sa till mig att inte använda pisken andra gången o då gick det ju som det gick:mad: Super sakta:crazy:

Nästa gång så skall jag försöka vara lite trevligare o hälsa, sorry...

så här ser det ut för oss i nirsgård :
6 april dm i skogskörning gävleborg
30-1 juni dm i brukskörning/ridning gävleborg
28-29 juni nordanstigs rallyt
2-3 augusti Hippo Jippo rally+stafett mm nirsgård gävleborg
16 augusti SM skogskörning i Rättvik :D
detta gäller i första hand bruksnordisen Lindeman
PC150030.jpg

Jag har planerat att vara med i dm i brukskörning, med min shettis. Ev kommer jag att ställa upp i någon lätt dressyrkörning i sommar. Vi har en hel del annat också, så vi får se vad vi hinner med.

Lycka till alla andra, hoppas ni når era mål:)

Det är lugnt med mig. Nu har vi ju rett ut vem som är vem! :) Vilken man Anton har!!! Kan man få några tips på hur du "piffar upp honom". Flätning och glansspray skulle jag gissa, eller?

Jag är så nöjd med mina små :love: Det var andra gången vi körde koner med dem som par och de går som de inte gjort annat. Det står att vi VANN den lätta klassen :eek: Men det berodde ju inte på att jag körde så vansinnigt snabbt utan att de som körde snabbt rev :angel: Mitt mål var att köra nolla i Lätt och Msv vilket uppnåddes. Tiden får komma efterhand. Det viktigaste är att "styrningen" fungerar och att de bjuder, vilket det gjorde och det var verkligen en fröjd att köra. Hoppas, hoppas, hoppas bara att de håller sig friska så att jag kan få tävla mycket par i år.

Vi lär ju ses på fler tävlingar så lycka till med träningen tills dess. Går det förresten inte att fodra upp honom rejält på havre för att få lite gas i Anton?

Det är lugnt med mig. Nu har vi ju rett ut vem som är vem! :) Vilken man Anton har!!! Kan man få några tips på hur du "piffar upp honom". Flätning och glansspray skulle jag gissa, eller?

Jag är så nöjd med mina små :love: Det var andra gången vi körde koner med dem som par och de går som de inte gjort annat. Det står att vi VANN den lätta klassen :eek: Men det berodde ju inte på att jag körde så vansinnigt snabbt utan att de som körde snabbt rev :angel: Mitt mål var att köra nolla i Lätt och Msv vilket uppnåddes. Tiden får komma efterhand. Det viktigaste är att "styrningen" fungerar och att de bjuder, vilket det gjorde och det var verkligen en fröjd att köra. Hoppas, hoppas, hoppas bara att de håller sig friska så att jag kan få tävla mycket par i år.

Vi lär ju ses på fler tävlingar så lycka till med träningen tills dess. Går det förresten inte att fodra upp honom rejält på havre för att få lite gas i Anton?

Ja nu har jag nog koll på dig hoppas jag.
Antons man, ja den är fin men inte så kul att hålla ordning på. Nu har jag inte tvättat den på hela vintern så den var ganska skitig i söndags. Jag brukar tvätta o reda ut den till tävlingar el andra finare tillfällen, annars låter jag den bara va, då blir den inte så sliten. Den trasslar mest in sig i tyglarna när jag rider o den gör så att jag inte kan se Antons höger sida när jag kör. Men visst är den underbart fin!

Kul att det gick bra för dig o att du är nöjd! Hoppas nu att de håller sig friska så vi kan få se dig på tävlingsbanorna :)

Jag har oxå funderat på det där med hans foder. Jag vill ju att han skall bli pigg men inte tokig, om du förstår vad jag menar. Han går fram bra på hemmaplan, nästan så jag får hålla igen honom. Men så fort vi åker iväg någon annanstans så segar han ihop. Några tips?

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka