Tävlingsanmälan!Viktigt!

C

chrysler

Hur 17 gör man när man ska anmäla sig till klasser på tävling som inte finns på blanketterna?:confused:
Blir galen!!

Sv: Tävlingsanmälan!Viktigt!

Vad är det för klass? Alla officiella grenar SKA finnas med på årets blanketter. :) (gjordes om inför säsongen)

V3:smirk:, desutom FS1 & där står inget man kan kryssa för, & inte tex c klass.
Har mailat tävlingsansvarige, jag får ringa upp om det dröjer, anmälningstiden går snart ut.

PÅ v3 hade jag nog kryssat i V2 istället och skrivit en trea istället, de ger väl inte nån annan fyrgångsklass på samma tävling som det kan blandas ihop med?

Att ruta saknas vid fs1 såg jag nu. Men det gick att i excel kopiera in en ruta där, testa det!

Tack för svaren!måste höra mej för med tävlingsansvarige om jag kan göra så men det lät ju vettigt.

Det finns ingen C-klass längre. Tror att man fyller i V3/V2 bara. I de nya blanketterna står det speciella rutor för A och B klasser. Förrut skrev man i själv. Sen är det kanske lite ommöbleringar med V3 och V2 nu för tiden. Har du kollat nya fipo? Det är ju en hel drös med nya klasser och ändringar.

Kollade nu i Sv tillägget och det finns i år ingen gren som ehter V3. Därav att det är svårt att hitta. Vissa arrangörer har gjort fle när de skrivit in i proppen. Om de med v3 menar fyrgång ungdom är det numera så att man anger högre upp om man är ungdom eller ej. Sedan är det V1/v2 man ska välja, beroende på om det är flera ekipage på banan.

Stjarni: Det finns rader även för c-klass. Men nu har varje gren en egen rad istället:

Exempelvis:

Femgång F1 A-klass
Femgång F2 B-klass
Tölt T2 A-klass
Tölt T2 B-klass
Fyrgång V2 C-klass
Tölt T3 C-klass
Femgång F2 C-klass

Osv...

Jo, såg det nu :)

Men dressyren ska man fylla i den rutan till v. Finns väl inga ingrupperingar i dressyren? Alla rider ju för sig. Jo de finns men man behöver säkert inte fylla i dem eftersom man rider en och en plus att det inte är några finaler. V2 & V3 var och är i princip samma saker. Enda skillnaden är väl att man har ett eget program. Nu har de säkert slagit ihop så att det heter samma, fast att ungdomarna rider för sig men klassen heter detsamma försåväl vuxna och ungdomar. Den finns ju varken med på regionala heller så.

Senast ändrad av en moderator:

Jo du det finns visst, jag läste svenska tillägget senaste idag nämligen;)
V3 är inte riktigt samma sak då man får välja vad man ska rida sista varvet, tölt eller trav.

Är dressyren på en vanlig öppen tävling är det nog bäst att fylla i under den kolumnen. Det är väldigt lätt att missa nåt kryss annars ;)

Jo du det finns visst, jag läste svenska tillägget senaste idag nämligen;)
V3 är inte riktigt samma sak då man får välja vad man ska rida sista varvet, tölt eller trav.

ups sorry :o

Jag läste faktiskt bara till v5, fattade inte att de hade slängt in v3 o v4 efter det. Det är alltså den gamla FYC-klassen men med nytt namn? =)

Isåfall är det ju bara underligt att den är missad i blanketten då de har fått med alla upptänkliga töltklasser.

Ingen fara, jag har tagit bort V2 & ersatt m V3 på blanketten, men man måste ju bestämma gångart sista varvet, undrar om det går att skriva tempoökning, eller ökat tempo bredvid varv & sedan fylla i trav under det?

Tror ni inte det sket sig iallafall med anmälan.
Laddade hem den 2 ggr i olika format, testade olika program för att fylla i, sparade, bifogade med mail, men där tog det stopp.
Gick inte att öppna den j-a anmälan så nu ger ajg upp & väntar tills sambon kommer hem.

"Det är mänskligt att fela men för att krångla till det ordentligt krävs en dator", eller hur säger man:smirk:

Jo men det är försent nu om det inte ska bli efteranmälan.

Du är inte ensam om att ha svårigheter med att skicka anmälan:angel:.
Jag satt förra fredagen framför datorn och slet mitt hår och suckade och svettades och trodde till slut att jag lyckats få iväg min anmälan (2 ggr dessutom och skickade ett mail för att be om ursäkt för detta). På Lördag ringer telefonen och den vänliga människan som tar emot anmälningarna (NiAl här på Buke) förklarar att hon inte kunde öppna den bifogade filen så jag fick ta det telefonledes istället:rofl:

Dte var ju bra att det gick att göra så:D

Har fått tag i sambon & sa att jag gjort allt han sa & att jag ger upp.
Det visade sig att det inte är jag som gör fel, min sambo sa att min dator ska slängas fortast möjligt:angel:

V3 är inte c-klass utan det är en annan slags fyrgång som finns tex på Lag-SM och jag tror inte att det är så många tävlingar som har det. Så V2 är både b- och c- klass precis som T3 är eftersom T2 är tölt med moment med lösa tyglar. Detta är vad jag har förstått och jag kan ha fel på vissa punkter så rätta mig i så fall. ;)

Det är trist om deltagarna ska kunna veta sånt när tävlingar sätter ut i proppen att de ska ha den klassen.
Då kanske tävlingsledarna eller gruppen ska kolla närmare vad det innebär att ha vissa klasser, fick just svar från en tävling att V3 skulle vara samma som V1 & att detta inte är aktuellt(fast det står i proppen) eftersom det är för stora startfält, men det är ju helt olika klasser.
Är det många som missuppfattat det hela?

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 063
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Grazing
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 741
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi När man köper hus, nej jag ska inte flytta, hur gör man med besiktningen? Vid köp av häst är det ju viktigt att köparen gör sin egen...
Svar
17
· Visningar
964
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30