Tävlings debut (lydnad)

J

Jonnaa_h

Imorgon gäller det, då ska jag och min cocker starta lydnads klass I för första gången. Kan säga att jag är allt annat än måttligt nervös nu... kommer väl att hyperventilera imorgon innan det är dags att gå in på planen. Någon som har några sista tips såhär inför tävlingen?

Fler här inne som tävlar lydnad? Hur gick det på eran första tävling?
 
Sv: Tävlings debut (lydnad)

Ja, det är i Bjuv... hur visste du det?
 
Sv: Tävlings debut (lydnad)

Hm... det gick inte så bra tyvärr :angel: Nog mest pga värmen, men vi hade super kul och trevligt i alla fall. Någon gång måste ju vara den första :smirk:

Var du funktionär på agilityn då?
 
Sv: Tävlings debut (lydnad)

Vad ska man kunna i lydnads klass I? - bara sådär på ett ungefär...
 
Sv: Tävlings debut (lydnad)

De moment som ingår är:

Linförighet (fotgående med kopplad hund)
Fritt följ (samma som ovan fast utan koppel)
Läggande under gång
Ställande under gång
Platsliggning 2 minuter
Hopp över hinder
Tandvisning

Tror det var det stora hela, och sen bedöms helhetsintrycket också.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 950
Senast: zarmino
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 459
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 189
Senast: Enya
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 052

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp