Tävlingar

Sv: Tävlingar

Banhoppning - banhoppningen läggs som moment före terrängprovet vid alla tävlingar, utom vid SM och två- och trestjärniga klasser.

Jag tror nog detta skulle tolkas som att hoppningen alltid skall ligga före terrängen (detta av säkerhetsskäl) och att undantag endast kan göras i SM och ** och ***.

Kanske togs det nu bort för att det inte skulle kunna misstolkas? Varför annars ha en regel om max 12 fel om man ändå inte kör hoppningen före terrängen....;)

I CCN är det ju skillnad, där måste du ju gjort några CNC på den nivån först

Beträffande Segersjö var det väl ungefär det jag menade, vissa gör som dom vill :o

Du har nog fel Olgaklara, om du inte tror mig vad beträffar Ch.poäng, så kan du ju titta på rankinglistorna, där ser du att poäng endast ges som jag tidigare skrev. Det är ju detta som är Championat.

Nej jag har inte fel. har läst innantill i TR, Championatstecken är något annat än "vanliga" championatspoäng. Det du hänvisade till sas

När det gäller rankinglistor så räknas det för seniorer från ** och uppåt i Sverige och ALLA internationella dvs även *.

http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/mainr.htm

Och tittar man noga så skiftar det lite för vilka som fått poäng eller inte vilket är väldigt konstigt

Senast ändrad:

Seniorer ifrån *** och javisst ALLA internationella, det skrev jag ju även tidigare. Om du tittar på rankingen (svårighet championat) åldersgrupperna för sig, då ser du vad championatspoängen delats ut för. Så försök en gång till Olgaklara.

Nej jag har inte fel. har läst innantill i TR, Championatstecken är något annat än "vanliga" championatspoäng. Det du hänvisade till sas

När det gäller rankinglistor så räknas det för seniorer från ** och uppåt i Sverige och ALLA internationella dvs även *.

Och tittar man noga så skiftar det lite för vilka som fått poäng eller inte vilket är väldigt konstigt

Jo du har fel, championatpoäng räknas för seniorer från *** och alla internationella. För YR från ** och J från *. Sedan får man ju poäng från lätt klass men championatpoäng är något annat.

Tror du blandar ihop det med vanliga poäng som man får , titta tex Katrin, här har hon fått poäng för sin placering i CNC ** klass men inga championatpoäng.
poäng Chpng
09-21 F N CNC** Stora... 5 Cobio Taste xx 4 0

Emilie poäng i båda för sin vinst i ***

08-30 F N CNC*** Segersjö... 1 Overlord 18 18

Frågan är om Strömsholm verkligen menar championatpoäng eller vanliga ponäg ?? Det står iof championatpoäng i proppen men jag tror nog det kommer ändras isåfall, annars kommer inte många till start.

Senast ändrad av en moderator:

Funkar inte alls helt utmärkt om man har flera hästar och banvisning är kl halv 8 kvällen innan, och man rider dressyr på lördag fm med 2 hästar, då får man gå den ena banan i mörkret Kasst

För normala människor fungerar det iallafall som inte brukar ha 7 hästar till start i varje klass ;)
Men ni var ju i Segersjö och fick det att funka :cool:

bara att konstatera att ngt är fel. Hittar champ.p på lägre klasser... vill dock inte hänga ut ryttarna här :p

Tanken med att starta det här "käbblet" om ch.poäng var bara att någon i från Strömsholm kanske läser detta, sedan kanske reflekterar lite över hur utfallet kan bli.

bara att konstatera att ngt är fel. Hittar champ.p på lägre klasser... vill dock inte hänga ut ryttarna här :p

Man får championatpoäng på alla internationella klasser och i lägre klasser beroende på ålderskategorin så nej jag tror inte du har hittat championatpoäng i lägre klasser för seniorer

Det är inte så många som överhuvudtaget har samlat på sig championatpoäng, 2008 var det enbart 16 juniorer , 5 st unga ryttare och 26 seniorer. Lätt att kolla mao och INGA av dessa har fått championatpoäng i lägre klasser än vad som ges i respektive åldersgrupp som HAM har förklarat ovanför.

Tror du blandar ihop det med vanliga poäng som man får , titta tex Katrin, här har hon fått poäng för sin placering i CNC ** klass men inga championatpoäng.
poäng Chpng
09-21 F N CNC** Stora... 5 Cobio Taste xx 4 0

Emilie poäng i båda för sin vinst i ***

08-30 F N CNC*** Segersjö... 1 Overlord 18 18

Frågan är om Strömsholm verkligen menar championatpoäng eller vanliga ponäg ?? Det står iof championatpoäng i proppen men jag tror nog det kommer ändras isåfall, annars kommer inte många till start.

Gå in och titta på den länken jag skickade där står det klart och tydligt att man får championatspoäng för ** klass samt ALLA internationella, dock så har inte alla ryttare fått för sina ** starter

http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/tRankn.asp

Skriv in sökningen själv

Senast ändrad:

Gå in och titta på den länken jag skickade där står det klart och tydligt att man får championatspoäng för ** klass samt ALLA internationella, dock så har inte alla ryttare fått för sina ** starter

http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/tRankn.asp

Skriv in sökningen själv

Jag vet var där står, det står oxå att juniorerna får från 110 (och den klassen finns inte längre) så du skall nog inte hänga upp dig på vad det står. Bättre att kolla vad dom får poäng för och INGEN senior har fått poäng i CNC** klass något år och det indikerar ju att ** klass inte räknas in i championatpoängen för det är ju inte så att förbundet har gjort fel på alla seniorer i alla år eller vad tror du?

*KL*

Snacka om trådkapning :angel:

Helt rätt :D Jag tycker dock det är trist att begränsa tävlingarna när det finns för få, likaså om dom väljer att stänga klasserna i Hermanstorp. Sporten har inte råd med att stänga ute de som vill tävla.

Helt rätt :D Jag tycker dock det är trist att begränsa tävlingarna när det finns för få, likaså om dom väljer att stänga klasserna i Hermanstorp. Sporten har inte råd med att stänga ute de som vill tävla.

:bow::bow::bow::bow::bow::bow:

Någon som vet OM Vinslöv ska ha fälttävlan den 3 maj?? Hittar inget på deras hemsida, men tävlingen finns med på tävlingsterminen. Borde väl snart vara dags att anmäla :angel:

Tanken med att starta det här "käbblet" om ch.poäng var bara att någon i från Strömsholm kanske läser detta, sedan kanske reflekterar lite över hur utfallet kan bli.

Kanske "någon" gjorde för dom har ändrat i proppen och nu gäller rankad efter championatpoäng 2008- 2009-05-20 :)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 279
Senast: Murray
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka