Tävlingar

Sv: Tävlingar

Jag lovar att jag ska ta upp denna viktiga punkt med ansvariga ;)

Tillägg: i alla fall så det blir öppna klasser för hemmaryttarna

det är svårt att hitta vettigt belägna 2*. Tyvärr ligger ju J/YR-SM helgen veckan innan Lantliga... Lite dumt. :crazy:

Vi har svårt att få det vettigt iår. :( Söker 2* efter Gärds men innan lantliga.
Hofors - långti väg men okeydå
Strömsholm kolliderar med Hohenberg - får se vad det blir

Ang öppna klasser: Det är jättesvårt att få ekonomi på bara sm-klasser :angel:

Ungern, känns inte det lite långt :p Nåja är det några mer som är intresserade av att åka dit ? Vad jag har förstått sedan tidigare år så är intresset för den tävlingformen ganska så låg, iallafall bland dom svenska ryttarna? (förutom alla från skåne)

Det blir inte i Gärds eller Hofors iallafall, har jag hört :angel:

Blir det så blir det fram på sommaren någongång juni-juli typ kanske och enbart om det är fint torrt väder och utan lera , stackars hästen är iallafall anmäld till en herrans massa dressyrtävlingar :eek: Men ingen lera och ingen brodd, ingen utrustning behövs knappt och rent och härligt och torrt blir det också så varför välja annat :cool:

Finns fler som är inne på samma spår har jag hört...

Sen när är fio rädd för lera?? Grå fixade ju så hon fick stifta närmare bekantskap med lera o hon såg inte rädd ut för det??!:devil:

Näe, det blir som jag säger...hon får stå för FT-tävlandet i år så jag kommer ut!:idea:

det är svårt att hitta vettigt belägna 2*. Tyvärr ligger ju J/YR-SM helgen veckan innan Lantliga... Lite dumt. :crazy:

Vi har svårt att få det vettigt iår. :( Söker 2* efter Gärds men innan lantliga.

Ang öppna klasser: Det är jättesvårt att få ekonomi på bara sm-klasser :angel:

Hm man får nästan välja vilket man ska rida då , Lantliga eller SM hos HKRK

Lantliga är säkert väldigt roligt och jag har funderat på att intresseanmäla men det känns som vääääldigt långt (dyrt att åka) till Ungern. Jag vill rida mer än en tävling i sommar...

Ungern, känns inte det lite långt :p Nåja är det några mer som är intresserade av att åka dit ? Vad jag har förstått sedan tidigare år så är intresset för den tävlingformen ganska så låg, iallafall bland dom svenska ryttarna? (förutom alla från skåne)

Senast var 4 fr Skåne, resten från norr om Älmhult :idea:

Vi får väl se om det blir något. Långt... som sagt.

det är svårt att hitta vettigt belägna 2*. :

Strömsholm ligger ju också samtidigt som Ypäjää.....:crazy:

Hur blir då Ungern ens ett alternativ rent ekonomiskt ?

Ha ha nä inget alternativ för oss fattiglappar :angel: :rofl:

Men det finns andra som har andra förutsättningar än vad vi har rent ekonomiskt menar jag.

Vilka kommer att få rida Strömsholm? Har ni sett proppen? Hur har de tänkt här?.... För seniorer finns ingen tävling att skaffa poäng på inom landet, för YR finns bara en chans (Gärds), är tävlingen bara till för JR, som är de enda som har en rimlig chans att skaffa poäng inom landet. För att hamna på rankinglistan(championat) så måste man alltså ut och bli placerad på internationell tävling! Hur många starter blir det då? Hur går inbjudan ut till "speciellt utvalda" och när sker detta?

Att Strömsholm alltid kör sitt eget race det retar gallfeber på mig också :devil:

:mad::confused: MEN!! finns vi ??? vi norröver som anstränger oss för att ordna klasser för alla :mad::confused:

Vilka kommer att få rida Strömsholm? Har ni sett proppen? Hur har de tänkt här?.... För seniorer finns ingen tävling att skaffa poäng på inom landet, för YR finns bara en chans (Gärds), är tävlingen bara till för JR, som är de enda som har en rimlig chans att skaffa poäng inom landet. För att hamna på rankinglistan(championat) så måste man alltså ut och bli placerad på internationell tävling! Hur många starter blir det då? Hur går inbjudan ut till "speciellt utvalda" och när sker detta?

Kan bli skoj det där. De kanske inte får några starter... :o
Låter som en typisk "hopptant" ligger bakom, champ.poäng är populärt där.

Att Strömsholm alltid kör sitt eget race det retar gallfeber på mig också :devil:

:mad::confused: MEN!! finns vi ??? vi norröver som anstränger oss för att ordna klasser för alla :mad::confused:

retar mej också då det börjar bli tråkigt med planeringen
och vi som försöker fixa några klasser för de "små" trots att det mest är bekymmer :p Roligt med ponnyer på banan (och viktigt för framtiden) men rent organisatoriskt vållar det en del att lösa.

Ja fast just nu tänkte jag på att vi vänder ut och in på oss för att få till en CNC** (fast snön ligger djup just nu...:eek:) och så finns vi inte ens i HAM:s värld, känns ju rätt otacksamt :mad:

Ponnyerna fixar vi alltid, varje år, och det är inte alls så besvärligt som de flesta (BB & TD) inofficiellt hävdar. Utan ponny inga funktionärer och ingen återväxt! Thats it!;)

Ja fast just nu tänkte jag på att vi vänder ut och in på oss för att få till en CNC** (fast snön ligger djup just nu...:eek:) och så finns vi inte ens i HAM:s värld, känns ju rätt otacksamt :mad:

Ponnyerna fixar vi alltid, varje år, och det är inte alls så besvärligt som de flesta (BB & TD) inofficiellt hävdar. Utan ponny inga funktionärer och ingen återväxt! Thats it!;)

Ham bor väl som vi då.. dvs allt norr om Älmhult är norrland och kommer du ovanför J-pings backarna så är det väl Nordpolen :rofl:

Ang ponny: Fast så är det inte här hos oss. Vi ordnar ju ponny för hela landet och Norden.
Fast en ponny kommer att starta FÖR , händer inte så ofta :idea:
Vi har ju ingen egen ponnydag utan kör det samma dag. Anläggningen är inte planerad för de senaste reglerna. :o

för återväxten är det viktigt :idea:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 279
Senast: Murray
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
548
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka