Tävlingar

Sv: Tävlingar

....och vad innebär "de högst rankade"?? De 10 bästa? 20? 100?
Eftersom bara några få rimligtvis har hunnit få poäng öht blir det ju en spännande tävling :grin:

Att Strömsholm alltid kör sitt eget race det retar gallfeber på mig också :devil:

:mad::confused: MEN!! finns vi ??? vi norröver som anstränger oss för att ordna klasser för alla :mad::confused:

Jag kan helt ärligt säga att jag hade faktiskt gärna åkt till Hofors om hoppningen hade legat sista dagen och det för att min häst lika gärna kan riva 4 hinder som vara felfri och att åka miljoner mil för att rida dressyr och hoppning det har jag ingen lust med.
Själva pressen att inte få riva mer än 3 hinder när man åkt så långt är ju gjort för att göra just det och har man som mig inte någon bra ekonomi så har inte jag råd att chansa!
Hade jag haft mer pengar att röra mig med så hade det kanske inte gjort så mycket att lägga ut tusentalskronor.

Glöm detta, nu såg jag att det var en användare som hette så. :angel: Lördagsseeeeg... :grin:

:eek:...det trodde jag inte,att du var lördagsseg:bump::rofl::D
Snart dags att damma av vintersömnen och styra kosan söderut eller varför inte norrut..

Seg av förkylning, ingen annan anledning. :p

Vintersömnen vet jag inte när vi slipper här uppe i Norrland, men vi har iaf flängt på hopptävlingar som aldrig förr i vinter. Så blir det när köttbullen helt plötsligt har börjat visa det vi alltid har vetat - han KAN hoppa UTAN att riva bommar! :angel: Då börjar det ju bli riktigt kul med hopptävlingar...

Men till första ft går resan söderut, till Mantorp..."bara" 3 veckor kvar idag! :bump:

Så blir det när köttbullen helt plötsligt har börjat visa det vi alltid har vetat - han KAN hoppa UTAN att riva bommar! :angel: Då börjar det ju bli riktigt kul med hopptävlingar...

Det kan min med på riktiga hopptävlingar, men inte fan är det roligare för det ;)

Ponnyerna fixar vi alltid, varje år, och det är inte alls så besvärligt som de flesta (BB & TD) inofficiellt hävdar. Utan ponny inga funktionärer och ingen återväxt! Thats it!;)

:bow::bow:

Lördagsseg är jag efter att ha byggt en logpile till ponnyerna.
Faktiskt tycker jag att det är roligare att bygga till ponny.
Det är först när dom gått över till häst och börjat rida flerstjärnigt som dom blir gnälliga :devil:

Jag kan helt ärligt säga att jag hade faktiskt gärna åkt till Hofors om hoppningen hade legat sista dagen och det för att min häst lika gärna kan riva 4 hinder som vara felfri och att åka miljoner mil för att rida dressyr och hoppning det har jag ingen lust med.

Nu råkar vi faktiskt ha ett reglemente som styr i vilken ordning delproven skall ske i en CNC.... ett TR som gäller för alla arrangörer utom Strömsholm (och ev. nåt annat fiiiiint ställe) verkar det som :devil:

I övrigt blir det ett par tusen kronor billigare att åka 14 millängre och tävla två dagar istället för tre när du lagt ihop priset på uppstallning, boende, priser i serveringen etc. :angel:

OldQ: Vi har nog en del att snacka om i Mantorp, en egen klubb för inbördes beundran kanske ?

Senast ändrad av en moderator:

Lojjsan - kul med Plöninge ! Vi ska dit med - men har du sett någon propp än ? Letar febrilt men hittar ingen på plönningeryttarna.se ..?
:confused:

Nu råkar vi faktiskt ha ett reglemente som styr i vilken ordning delproven skall ske i en CNC.... ett TR som gäller för alla arrangörer utom Strömsholm (och ev. nåt annat fiiiiint ställe) verkar det som :devil:

I övrigt blir det ett par tusen kronor billigare att åka 14 millängre och tävla två dagar istället för tre när du lagt ihop priset på uppstallning, boende, priser i serveringen etc. :angel:

OldQ: Vi har nog en del att snacka om i Mantorp, en egen klubb för inbördes beundran kanske ?

Man kan ju faktiskt ha dressyr och terräng på samma dag som alla andra har så det behöver inte bli en extra dag för det, dessutom måste man ju iallafall åka så man är där på fredagen så det spelar knappast någon roll , eller hur :grin:

Förövrigt så stod det ju i TR förra året att alla **/*** klasser skulle ha hoppningen sista dagen.Vad hände med det?

Senast ändrad av en moderator:

Man kan ju faktiskt ha dressyr och terräng på samma dag som alla andra har så det behöver inte bli en extra dag för det, dessutom måste man ju iallafall åka så man är där på fredagen så det spelar knappast någon roll , eller hur :grin:

Förövrigt så stod det ju i TR förra året att alla **/*** klasser skulle ha hoppningen sista dagen.Vad hände med det?

:eek:?????????????????????????:eek:
Var har du sett det nånstans? Det står inte i TR och har mig veteligen aldrig stått där heller.

Du kanske tänker på CCN klasser? Men då har du också helt andra kval, så det är nog inte så smart att köra en CCN** om du vill ha några starter.

Och jo, det spelar roll om du har det på tre dagar för då får du åka på torsdagen istället om du har långt. Vi fick dispens att ha dressyr och terräng samma dag på ponnySM (CCNP**) förra året pga befarat få starter och att skolan börjat vid tidpunkten. Kännner inte till nån annan tävling som kört så faktiskt.

:eek:?????????????????????????:eek:
Var har du sett det nånstans? Det står inte i TR och har mig veteligen aldrig stått där heller.

Du kanske tänker på CCN klasser? Men då har du också helt andra kval, så det är nog inte så smart att köra en CCN** om du vill ha några starter.

Och jo, det spelar roll om du har det på tre dagar för då får du åka på torsdagen istället om du har långt. Vi fick dispens att ha dressyr och terräng samma dag på ponnySM (CCNP**) förra året pga befarat få starter och att skolan börjat vid tidpunkten. Kännner inte till nån annan tävling som kört så faktiskt.

Segersjö har dressyr och terräng på samma dag, dom börjar sin dressyr på fredag em och så fortsätter den på Lördag fm och sedan terräng och sist banhoppning. Funkar alldeles utmärkt och ingen behöver komma på torsdagen.

Nej jag tänker inte på CCN - klasser utan vanliga CNC -Klasser.
Det stod i TR förra året om att hoppningen alltid skulle vara sista dagen i **/***
Banhoppning - banhoppningen läggs som moment före terrängprovet vid alla tävlingar, utom vid SM och två- och trestjärniga klasser.

Det har nog tagits bort i år.

Vilka kommer att få rida Strömsholm? Har ni sett proppen? Hur har de tänkt här?.... För seniorer finns ingen tävling att skaffa poäng på inom landet, för YR finns bara en chans (Gärds), är tävlingen bara till för JR, som är de enda som har en rimlig chans att skaffa poäng inom landet. För att hamna på rankinglistan(championat) så måste man alltså ut och bli placerad på internationell tävling! Hur många starter blir det då? Hur går inbjudan ut till "speciellt utvalda" och när sker detta?

Men hur många kan det vara som öht rider minst 2* i Sverige?? Om alla dessa ryttare skulle starta en häst var skulle väl inte startfältet ändå bli allt för stort, om det är det man vill begränsa:confused:.

Men hur många kan det vara som öht rider minst 2* i Sverige?? Om alla dessa ryttare skulle starta en häst var skulle väl inte startfältet ändå bli allt för stort, om det är det man vill begränsa:confused:.

Det finns nog startande nog , det är inga problem ! Problemet är ju att som seniorer/ YR (?) enbart dom som är placerade i den enda eller i de två ** klasser som finns innan Strömsholm har lyckats skrapa ihop några championatpoäng om man inte har fått placeringar utomlands tidigare i år.

Funkar inte alls helt utmärkt om man har flera hästar och banvisning är kl halv 8 kvällen innan, och man rider dressyr på lördag fm med 2 hästar, då får man gå den ena banan i mörkret Kasst

Funkar inte alls helt utmärkt om man har flera hästar och banvisning är kl halv 8 kvällen innan, och man rider dressyr på lördag fm med 2 hästar, då får man gå den ena banan i mörkret Kasst

fast med något lite, lite SMIDIGARE arrangemang så hade det funkat. :devil: Normalt sett har man ju banvisning i god tid kvällen innan. Inte när mörkret faller.
Fast H-torp hade ju inte ens banan klar till den ord banvisningen som var när tävlingen hade börjat. :o

Kollade proppen igen. Med viss reservation då det är tidig morgon och det inte är min bästa tid på dagen.

Det står väl inte på vilken nivå champ poängen ska vara plockade. Kollade samma tid förra året. Du får ju poäng även i lättklass. Så plocka poängen i lättklass men såklart måste du vara kvalad. Iallafall enklare att få några poäng då :p
eller?

Seniorer får bara räkna *** samt alla int. plac. YR får räkna ** samt alla int. plac. JR får räkna * samt alla int. plac. Detta gäller för CHAMPIONAT poäng, så vitt jag kan förstå ifrån TR 1 mom 113. Eller har jag fel?

Seniorer får bara räkna *** samt alla int. plac. YR får räkna ** samt alla int. plac. JR får räkna * samt alla int. plac. Detta gäller för CHAMPIONAT poäng, så vitt jag kan förstå ifrån TR 1 mom 113. Eller har jag fel?

Championatspoäng ges från klass 100 och uppåt enligt fälttävlansTR

Championatstecken är något annat vilket du hänvisar till!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 279
Senast: Murray
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka