Tävlingar

Sv: Tävlingar

Har plan på Gärds, Sämsholm, Tranemo... sen blir det nog Sydslätten och Dagstorp...
Jag hänger på "inga pengar-klubben" - jobba med hästar blir man tyvärr inte rik på...

Vi åker till Mantorp, Tranemo, Dagtorpsorten, Trossnäs och ev. Baståsen om det blir ngn. 1* där! Sen får vi se...

Har Fio vunnit på lotto? Bara att gratulera

När vi träffades i Kba i feb så var hon fattig student..

Stämmer bra och ryket säger därför att fio lagt fälttävlan på hyllan och att hästen går och skräpar i hagen i väntan på någon dressyrtävling i april. Finns bara ekonomi för en gren så stackars hästen har inget annat val än att följa med sin kusin ut på dressyrbanorna.

*kl*

Har bara min 4åring att tävla i år så planeringen är väldigt preliminär. Men går allt som det ska och han kvalar får nog våran debut bli i Vinslöv. Kommer vara på plats i Tranemo som funktionär och titta på er som kommer dit :)

Stämmer bra och ryket säger därför att fio lagt fälttävlan på hyllan och att hästen går och skräpar i hagen i väntan på någon dressyrtävling i april. Finns bara ekonomi för en gren så stackars hästen har inget annat val än att följa med sin kusin ut på dressyrbanorna.

fast rykten ska man ju aldrig tro på :angel:

:rofl:

Nej, den valsen har vi dansat förut och eftersom även jag är med o bestämmer...(jo fio, det ÄR jag!) så blir det åtminstone Hermanstorp o Segersjö...det sistnämnda med nu UPPVUXEN valp som ska smugglas in på vandrarhem...:devil::rofl::devil::rofl:

vad kul! :D hur går det med fina tiller? har inte sett dig här på länge ;)
jag kommer till enköping o tittar på dig då :banana:

hej :D

JO det går bara fint med Tiller, än är han pigg och glad farbrorn ;)

Vi får se hur de blir med enköping nu, skulle verkligen vilja åka men har semester under den veckan och sambon vill upp till norrland och hälsa på sin bror. Får se om vi kan planera det någon av de andra semesterveckorna.
Då kanske jag har hästskötare då? :o hihi

Hur går det med din då?
Ha det bäst! /Tiller

Knappen

Enligt planering blir det bara (i år igen) bara på hemmaplan Ridklubben Udden, men vi får se...kanske kan locka ut honom på någon mer vi får se

Det blir inte i Gärds eller Hofors iallafall, har jag hört :angel:

Blir det så blir det fram på sommaren någongång juni-juli typ kanske och enbart om det är fint torrt väder och utan lera , stackars hästen är iallafall anmäld till en herrans massa dressyrtävlingar :eek: Men ingen lera och ingen brodd, ingen utrustning behövs knappt och rent och härligt och torrt blir det också så varför välja annat :cool:

Finns fler som är inne på samma spår har jag hört...

Ska vi bilda klubb eller?! Kombinationen CSN och fälttävlan går tydligen inte ihop enligt mina uträkningar :angel: räknar dom inte med att man har dyyyyra intressen :devil: :cool:

Jag föreslår härmed ett "fättävlanstillägg" för oss med CSN som innebär täckning för att man ska kunna tävla minst 1 häst hela säsongen utan ångest och nudlar som enda livsnäring :angel:

Ja men det är väl det minsta man kan begära när man offrar flera år av sitt liv till att förkovra sig i studiernas (underbara :angel:) värld!

Ja det är ju inte mer än rätt! Kan man få barntillägg så.... Tror ni man kan bokföra hästar som barn??? (:rofl:)

Det blir ingen start i Gärds, känns som det är lite tidigt att dra igång för säsongen ska förhoppningsvis hålla på till in i Oktober. Det ska ju hålla ekonomiskt också, bonusen som kommer nu i april är öronmärkt till tävlingar även om det inte kommer att räcka på långa vägar...

Planen är i stället att göra säsongsdebut i Sämsholm *-igt i början på maj
Sen
Hofors **
Strömsholm **
Hermanstorp (om vi ska ha öppna klasser på SMet annars får vi hitta på något annat mellan Strömsholm och Bollnäs)
Bollnäs ** NM
Dagstorp LAG-SM

Hade gärna åkt på någon ytterligare CIC**, Sahrendorf går helgen före Bollnäs så det går bort och jag har inte hittat när/om Bordesholm eller Bad Segeberg ska hålla några tävlingar. mammaBerg kanske har något tips? :angel:

Men innan det blir aktuellt med någon FT-start måste E banta!!! I vintermörkert har jag inte funderat så mycket på hästens utseende, men igår i skarp vårsol när jag tog ut för att rida såg jag att min 17,5" dressyrsadel såg ut som jag lagt en ponnyputa på hästen! :eek: Hon ser ur som en fet dressyrhäst med tillhörande överdimensionerad nacke...:o

XX har däremot övervintrat väldigt väl och musklat till sig otroligt fint. Från späd liten speta till ett kompakt powerpack. :love:
Nu har hon helt andra krafter att hitta på jävelstyg med! :devil:
Om allt löper på så kan vi kanske kanske göra FT-debut på hemmabanan i slutet på maj.

Vaddå OM ni skall ha öppna klasser på SM :confused:
Jag trodde vi var överens om att du skulle ordna det :mad:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 279
Senast: Murray
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
548
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka