Tävling? Vart?

G

girl_tea

:confused: Tänkte bara höra vart ni tänkte tävla i sommar, och vilka klasser?:D

Kul å veta bara,:smirk: så kanske man kan tjuvkika ifall vi hamnar på samma ställen!:idea:

Sv: Tävling? Vart?

Jag "ska" tävla i på...

Dannero (kramfors)
Jättendals ridklubb
Gnarps ridklubb
Timrå hästsportförening
Vattlång

då i WINN / MWR´s distrikt.
ska försöka åka till Jämtland åxå. om vi har blivit tillräckligt duktiga tills dess ;)

Med min "tävlingshäst" så tävlar jag Y klasser, i år ska jag tävla WR, WH, Pleasure, Reining, Trail. och så ska jag börja med Ranch Trail.

Med min skadesnutta så ska jag tävla Showmanship at halter, Pleasure, WH, WR

Jag "ska" tävla i på...

Dannero (kramfors)
Jättendals ridklubb
Gnarps ridklubb
Timrå hästsportförening
Vattlång

då i WINN / MWR´s distrikt.
ska försöka åka till Jämtland åxå. om vi har blivit tillräckligt duktiga tills dess ;)

Med min "tävlingshäst" så tävlar jag Y klasser, i år ska jag tävla WR, WH, Pleasure, Reining, Trail. och så ska jag börja med Ranch Trail.

Med min skadesnutta så ska jag tävla Showmanship at halter, Pleasure, WH, WR

Bor också i dessa trakter!
Vilken klubb rider du för?

Vi skall i väg och tävla på
WRZ B-tävling i Österåsen och MWR B-tävling i Dannero i WP och SH, i första hand, sedan blir det nog några andra tävlingar och klasser också. Inte bestämt ännu.

hitills har jag bara varit på Timrå HSF (med b-ponnyn i showmanship at halter och min storhäst), Vattlång och jättendal förra året.

Jag skall debutera med min 3-åriga Quarter i Showmanship at Halter på Spring Challenge i maj (Dannero), sedan blir det kanske någon klass på HCWG även den på Dannero, och mest troligt är jag kanske med någon klass på vårat KM (MWR) i oktober...

Tänker bara se det som en chans att komma ut och miljöträna lite!!

Simora har jag bara varit med en gång, en grå Welsh Mountain, kanske ska vara med på nån westerntävling med sina nya små ryttare,

och så har jag Spider, brunt svenskt halvblod, han ser ut såhär http://i85.photobucket.com/albums/k75/spiddiz/spider2006/BejbAgusti11.jpg
http://i85.photobucket.com/albums/k75/spiddiz/spider2006/BejbMaj12.jpg kanske inte de bästa bilderna, men det e han jag haft i ridklasserna ;) Han kan vara ganska tjurig.

har tänkt börja tävla mitt andra halvblod åxå, om hon kan hålla sig skadefri. och quartern jag red på som jag red på gjorde illa sig i hagen och ska stå på vila ett tag, och det e osäkert om han blir "fit for fight" igen. men vi ska nog kämpa på när han blir frisk igen :banana:

btw, jag har tänkt att åka på spring challenge :bump:

Simora har jag bara varit med en gång, en grå Welsh Mountain, kanske ska vara med på nån westerntävling med sina nya små ryttare,

och så har jag Spider, brunt svenskt halvblod, han ser ut såhär http://i85.photobucket.com/albums/k75/spiddiz/spider2006/BejbAgusti11.jpg
http://i85.photobucket.com/albums/k75/spiddiz/spider2006/BejbMaj12.jpg kanske inte de bästa bilderna, men det e han jag haft i ridklasserna ;) Han kan vara ganska tjurig.

har tänkt börja tävla mitt andra halvblod åxå, om hon kan hålla sig skadefri. och quartern jag red på som jag red på gjorde illa sig i hagen och ska stå på vila ett tag, och det e osäkert om han blir "fit for fight" igen. men vi ska nog kämpa på när han blir frisk igen :banana:

btw, jag har tänkt att åka på spring challenge
:bump:

Skoj! Då ses vi nog där!!:)

bara de förbannade propparna kan komma ut snart så ;) vet du vem som ska vara domare?

okii.. är hon bra?

har hört klagomål förut av några som ridit på MWR´s tävlingar då de hade en dålig dommare, då någon hade ridit på 2händer på stång men ändå inte blivit uteslutna osv. vet ej vem som var domare.. kanske var 1-2år sedan. vet ej vem jag pratade med heller :S

okii.. är hon bra?

har hört klagomål förut av några som ridit på MWR´s tävlingar då de hade en dålig dommare, då någon hade ridit på 2händer på stång men ändå inte blivit uteslutna osv. vet ej vem som var domare.. kanske var 1-2år sedan. vet ej vem jag pratade med heller :S

Det va mer än vad jag visste om. Synd att inte folk kan klaga till tävlingsledaren i stället....:crazy:
Vet inte heller vem domaren kan ha varit, vi har ju haft några olika genom åren :p

Jag tycker att Susanne har varit bra! (hmm....vi får nog kanske inte disskutera personer så här egentligen?).

Men som sagt, då ses vi nog där. För ska jag inte tävla så är risken stor att jag är funktionär av något slag!

tja det finns ju de som har olika uppfattningar i dressyr å sånt åxå ;) jag vet ju inte om de överdrev å så då ja int kände dem.

hitills har jag bara ridit för Maj-britt och Staffan. och jag tycker Maj-britt är roligare då hon pratar mkt, fast jag förstår bara hälften typ :p

btw, jag har tänkt att åka på spring challenge :bump:

Okay!
Inga jag känner igen tyvärr...
Lycka till på SC!

jag är ganska ny i svängarna och har inte gjort så mkt väsen av mig.. än ;)

Tack!

Vad har du för pålle?

jag är ganska ny i svängarna och har inte gjort så mkt väsen av mig.. än ;)

Tack!

Vad har du för pålle?

Okay, det kan förklara saken *ler*

Jag har en arab, Philip Philur.

8056352.jpg

oj, han ser duktig ut, tävlär du på C-nivå (eller högre?)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 025
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
348
Senast: MML
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 319
Senast: Murray
·
Hästmänniskan Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
33
· Visningar
1 663
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar