tävling utrustning+ tips till ryttare

Sv: tävling utrustning+ tips till ryttare

Aa, det var det. Hade med smala band så det kan ju ha varit därför också ..

Det är ok med islandströja också. Inte att rekommendera när det är varmt! Red min första tävling i islandströja och det var ca 20 grader och strålande sol. Blev lite väl varmt!!:crazy:

tack för svaren hitils:D
Men undar är stövlar med snörning tillåtet att tävla med?

Förra året kollade jag upp snörning på stövlar, och fann att det inte var tillåtet.

inte? typiskt jag som vill skaffa ett par, dom är mycket bekvämare och mycket mer rörliga. Vad för stövlar ska man skaffa då? har smala ben och vill inte har för klummpiga stövlar.....tips?

Jag skulle satsa på ett par snygga jodpurs och ett par stövelskaft. Går att växa/krympa i... Betydligt lättare att ta av/på.
Tex MHs Zip paddock och Xcellsior leggings.

Lycka till!

Fast det är ju flera som har tävlat med det och inte blivit diskade så man vet ju inte huruvida allvarligt domarna ser på den regeln.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag ska i höst köpa häst och känner att jag vill ha ny säkerhetsutrustning och även ridstövlar. Behöver något bra som inte går...
Svar
19
· Visningar
1 662
Senast: Louiisee
·
Utrustning Det är med ångest jag konstaterat att jag måste införskaffa nya tävlingskläder. Det som ska inköpas är: Kavaj som passar till både...
2
Svar
23
· Visningar
4 354
Senast: Mabuse
·
Utrustning Hej! I maj ska jag tävla en av ridskolans hästar i hoppnig. I vanliga fall kör jag med: * Mörkgrå kortärmad skjortoch ljusgrå...
Svar
14
· Visningar
2 037
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025