Tävling redan på fredag!

Pooh

Trådstartare
Såg precis startlistorna till Flyinges fälttävlan till helgen. Dressyren och hoppningen skulle gå på lördag och terrängen på söndag, men pga stort deltagarantal så kommer debutantens dressyr att gå redan på fredag. :crazy:
Inte kul att gå in till chefen och be om en semesterdag tre dagar innan... :o
Får väl hem och berätta för lille pållen att han ska starta sin karriär med att gå en tredagars! ;)

nej tala INTE om för honom att hans ska iväg på tredagars, då kommer han att vägra åka på fredag, dressyr är inget för honom ju :D

*hoppas INTE Leonesse läser detta :angel: :angel: :angel:*

Jag är hemskt glad att jag slapp rida på fredagen för då hade jag fått ta båten redan i morgon! Däremot går min första häst dressyr 10 nånting, och den andra 19.38 :eek: Lång dag blir det... De skulle se om de kund flytta om lite.

Ja det är ju lite sent... Men jag har ju varit med om att brodda i ljuset från bilens strålkastare för att dressyren började 7(!) på morgonen i gärds ett år... Jag har i alla fall fått flytta så jag rider först i terrängen :D (i deb) så jag hinner med båten hem! Var har du vårpremiär hän?

Jag har aldrig varit där, hur är deras terrängbana? eller rättare sagt, hur ser vattenhindret ut... Min hästs lillebror (4år) ska vara med! Det ska bli kul att se honom, har inte sett sen han såldes i höstas! Han är hemskt mycket finare än min (tyvärr) :crazy:

Det är ett bra vattenhinder med bra botten så det ska inte vara några problem, såg fint ut i förra veckan.
Jag ska ner i morgon med min en runda så han är laddad til helgen. :)
Är det Ask som är bror till din häst? Såg att det bara var han och min som är fyra år...

Bra uteslutnings förmåga där! ja det är det. Alla deras senare uppfödningar heter nåt fornnordiskt (få se om du kan hitta min ;) ) Kul att få se dina hästar, jag såg iofs Leonesse på ribban men det har väl hänt en del sen dess! Min häst har inte förstått att han är flt häst än så han är fortfarande skeptisk mot vattnet... Den andra har jag inte suttit på än men han gick också 4års finalen på ribban (inte så bra resultat dock :crazy: Han gjorde ju allt som han skulle men inte ett gram mer) Så han ska det väl inte vara så stora problem med. Vi syns väl kanske där nere då

Jodå, jag har hittat dig och din pålle! :D Trevlig stam, hoppas vi ses! Du måste ge dig till känna om du ser mig. :)
Nessan som var på ribban är inte anmäld i helgen, har faktiskt ingen koll på när Nicke ska starta henne i år. :o
Min pålle är lite skeptisk mot vanliga oxrar, han har överhoppat rejält och det blir ju jobbigt, han kraschade som treåring i en oxer vid löshoppning (tre ggr) så ibland sitter det i. Så jag kommer att vara mest nervös på banhoppningen.

Nej Nessan(Lady of Leonesse) har vi ingen panik med, hon behöver ju inte kvala eftersom hon vann förra året, men jag har ingen koll på NÄR hon ska ut, får väl höra med Nicke. :) Hon ska ju gå lätt klass i vår/sommar i alla fall.
Det är en 4-åring, Mister Pooh som ska ut och försöka kvala till 4-årschampionatet, hoppas det går vägen, det blir inget i Gärds för då är Nicke i Italien. :)

:o Oops! Såg precis att Nessan SKA gå i lätt klass. Vilken koll man har på sin häst... :D

Ja det ska jag göra, om du lovar att hälsa om du ser mig ;) Kanske är lite lättare för dig att se mig, jag har ju nummerlapp... Ja min grabb har ganska trevlig stam, mamman är elit (syster med Jatzas mamma) och har haft kvalitéts vinnare i hoppning och flera avkommor i breedersfinalerna. Tyvärr så är han ingen flt typ, han är lite för tung och har lite korta ben (kunde inte låta bli att slå till när jag fick ett väääldigt bra pris och han är världens charmigaste och hoppar bra!). Vi får se hur långt han kommer, annars får han bli ren hoppålle!

Sv: Re: Tävling redan på fredag!

Det är en 4-åring, Mister Pooh som ska ut och försöka kvala till 4-årschampionatet, hoppas det går vägen, det blir inget i Gärds för då är Nicke i Italien. :)

Kunde inte låta bli att putta lite på denna...kommer du ihåg Pooh? När Mister var liten...och så bra det gick sen då!:bow: :bow:

Oh, vad kul att du hittade detta! Nostalgi ju! :D

Hihi, ja jag tänkte väl det!:p Jag är ju inte så "gammal" här på buke så jag läste lite äldre trådar...hände inte så mycket här på den tiden...men kul läsning iaf!

Med facit i hand så är ju buke nästan lite historiskt, jag menar, du hade ju ingen aning om att det var en VM-vinnare som ni skulle försöka kvala till 4-års...:bump: :bump:

Kunde inte låta bli att putta lite på denna...kommer du ihåg Pooh? När Mister var liten...och så bra det gick sen då!:bow: :bow:

Jaha minsann , du igen :angel: Snacka om att inte ha något bättre för sig :devil:

Jag som trodde jag hade missat en tävling på flyinge när jag läste tråden grrrrrrrrrrr

såg förövrigt att jag redan hade svarat i denna 3 år gamla tråd :smirk:

Jaha minsann , du igen :angel: Snacka om att inte ha något bättre för sig :devil:

Jag som trodde jag hade missat en tävling på flyinge när jag läste tråden grrrrrrrrrrr

såg förövrigt att jag redan hade svarat i denna 3 år gamla tråd :smirk:

Ha ha ha...oj vad jag skrattade när jag ser vad du skrivit...sorry, var inte meningen att lura nån! Tänkte bara uppdatera mig lite vad som hänt i livet före mitt bukeliv...:angel:

Sv: Tävling redan på fredag!

Ha ha! Vad kul att läsa, tänk vad mycket som hänt sedan dess!
Jag och Pooh snackade om den här tävlingen för inte så länge sedan och kom fram till att det var första gången vi träffades, här har vi beviset :D
Sedan dess har det hänt mycket. Min 5-åring som startade där kvalade till breeders men startade aldrig. Kom över sin vatten rädsla och blev sedan polishäst, är idag tyvärr död pga förkalkningar i båda strålbenen fram.
Den andra 5-åringen jag red var Minh som ägdes/ägs av Ylva Tevell. Han klarade sitt breederskval på skatteberga och gick breeders-finalerna som 5 och 6 åring. Gick även unghäst-vm i höstas.

Sedan dess har jag även köpt en häst av Pooh som jag först lånade på foder ett tag. Hon har hos mig hunnit få två avkommor hos mig och är dräktig igen.
Tänk vad fantastiskt buke är. Jag hade inte haft någon av mina tre pärlor om det inte var för Buke och Pooh :love:

Sv: Tävling redan på fredag!

Men lite sorgligt att läsa om Nessan också... :(
Det var ju när Molinna lyckades drutta omkull i vattnet och skära upp mellan frambenen med brodden, så det blev ju inget Breeders för henne :p (förtydligande: hon druttade i Hermanstorp, till Flyinges tävling stod hon med annan skada :smirk: )

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 422
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 323
Senast: QueenLilith
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 547
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 563
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar