TÄVLING i Tingsryd

I

Isungdom

Hoppas att det är många som ska anmäla sig till Geysirs KM den 29 - (ev.30) sept ?

Vore ju superkul om det kom mycket folk! Tingsryds Ovalbana ligger på samma ställe som deras milebana, fast den ligger ju innanför precis som deras andra travbana,dressyrbana och lite annat! Det vore kul om vi fick upp lite folk från de andra lokalklubbarna!

Mer info:
http://www.geysirforening.com

KOM IGEN! DET ÄR KUL OCH TÄVLA =)

Sv: TÄVLING i Tingsryd

Jag ska försöka ta mig dit en dag och fotografera ;) Är ju med i Geysir så vore kul!

Får väl i alla fall dra mig dit för att titta!
För varken jag eller hästarna är av olika orsaker redo för att ge oss ut på banan ännu. Men verkligen superduper kul att vi har fått en sån fin bana:banana:

Kan bara hålla med, en fantastisk bana med milesbanan ytterst och ponnygaloppbanan innanför och islandshästoval innanför den och 100x100m corall för westernridning och en hoppbana med internationella mått. Tycker om att målet med att låta hästfolk från olika inriktningar samsas om en anläggning så man kan träffas och byta erfarenhet och få förståelse för varandras sport.
BTW Geysir "Sydöstra Sveriges islandshästförening" tänkte först att det inte stämde eftersom jag bor i sydöstra Sverige (Österlen). Kom sedan på att jag bor ju i sydöstra Skåne :cool: Skåne ett land i Sverige :D

Rolle
Islandshästar på Lösdrift

Vad är det för greanr och vilken tid? Funderar på att ställa upp :D

Klart du ska ställa upp!
Nedan kan ni se vilka grenar som erbjuds att tävla i ;
Men om det blir för lite tävlande i någon gren så kan dom stryka den, men så ska det ju inte bli, eller hur ?
Tiden vet jag inte .. vet bara att sista anm.dag är den 14 sept.

Läs Gärna på Geysirs hemsida (www.geysirforening.com) under fliken Tävling - Tävling 2007 !

V1 T1 T2 F1 Vuxen / ungdom

Lätt Tölt, Lätt Fyrgång Vuxen / Ungdom

Speedpass (inofficiell)

4-gångsstafett, lag om 4 ekipage. Anmälningsavgift 200 Kr /lag. Anmälan separat.

Lite bilder från anläggningen tagna 27 juli -07 :
Ovalen.jpg

Islandsovalen
Hoppbanan.jpg

Hoppbanan
Westerncorall.jpg

Westerncorallen

Islandsovalen har internationella mått trots att den ser så liten ut. Det säger lite om hur stor milesbanan är.
Kan nämnas att åskan hängde i luften denna dag och smällde till alldeles bredvid oss när vi stod högst upp på balkongen i tornet :eek:

Rolle Islandshästar på Lösdrift

Jag ska anmäla mig i lätt klass fyrgång och tölt, hoppas på att många deltar så alla grenar blir av! :D
Vill dock bara påpeka att islandsovalen i Tingsryd INTE är godkänd för nationella/internationella tävlingar. Fick reda på det i torsdags och det är väldigt synd! Blir ju inget SM, NM eller VM där då. Himla klantigt av de som har hand om travbanan att inte följa SIFs mått! :mad:

:eek::eek::eek: Jaha, då får ni i Geysir tala med Bengt då, han kan nog fixa det ;)

Rolle

Jag ska anmäla mig i lätt klass fyrgång och tölt, hoppas på att många deltar så alla grenar blir av! :D
Vill dock bara påpeka att islandsovalen i Tingsryd INTE är godkänd för nationella/internationella tävlingar. Fick reda på det i torsdags och det är väldigt synd! Blir ju inget SM, NM eller VM där då. Himla klantigt av de som har hand om travbanan att inte följa SIFs mått! :mad:

Va ? va tråkigt, de visste inte ja heller : (

Vad är det som fattas (i mått och meter). Det går säkert att ordna så småningom - om det skulle vara akuellt. Frågan är om vi som förening (Geysir) ens kan arrangera den typen av tävlingar. Geysir är ju en liten förening på en stor geografisk areal.
Så banan duger nog som den är, än så länge;)

En av de drivande krafterna som skapade Tingsrydsbanan.

Rolle

Jisses, enorm bana!! Hoppas det blir gjort så den stämmer överens med måtten och blir godkänd. Synd missa det här fina tillfället för kommande större tävlingar.

En av de drivande krafterna som skapade Tingsrydsbanan.

Rolle

Det kan jag tro;). Vad heter han mer än Bengt?
Själv trodde jag knappt att det skulle bli något av det hela, men nu så:angel::D
Fast invånarna i Tingsryds kommun verkar vara ganska trötta på projektet. Man kopplar tydligen ihop det med alla besparingar och indragningar som gjorts.

Jo det är nog en av de mest destruktiva företeelserna som finns, kallas även Jantelagen, namnsatt av Aksel Sandemose. Har visst kostat c:a 65 mille men den kan komma att betyda mycket för Tingsryd. Annars hade väl Tingsryd som kommun upphört och döpts om till Börjes ;) Det är Bengt H. jag träffat.

Rolle

Det här är nog inte rätt tråd att ta den här diskussionen i. Men visst är det bra att det satsas, men samtidigt så kan man ju förstå att många invånare ifrågasätter projektet. Tror inte att det handlar om någon jantelag utan om situationen i kommunen. De hade problem innan som inte har löst sig + att projektet kanske inte riktigt har börjat ge den avkastning som man hoppats på.

Men som hästmänniska är man ju glad och tacksam:bow:

Senast ändrad av en moderator:

Jag vet inte vad det är för mått som är fel eller så, hörde bara att den inte stämde med internationella mått.. Men jag klagar inte, nu har man ju nära till bana och allt :D. Men som sagt, när de ändå gjorde banan kunde de ju gjort den redigt.. Tror inte kommunen är så sugen på att bygga om allt det när det precis är färdigt, har ju kostat en hel del som nån annan skrev.
Aja, SM där eller inte - jag ska dit den 29-30/9 iaf! Någon mer??

Har precis bestämmt oss att anmäla min häst till tävlingarna, min dotter ska rida (jag blir för nervös) vi ska anmäla i lätt tölt ungdom och lätt fyrgång ungdom, visste inte att det var en öppen tävling, vi har varit med i ofeigur ett par år, men funderar på att gå tillbaka till geysir till nästa år. Hittar inget om var man ska lösa tävlingslicensen? någon som vet??

Jag ska vara med : ) Troligen i Lätt Fyrgång , vet inte om ja ska vara med i stafetten också kanske få se ;P

Alfadis:Ryttarlisencen löser du hos Geysirs kassör Anna-Lena! =)

Ja, banan är verkligen fin : ) hoppas bara att man kan få till något likanande läktare till publiken =)

Men ja tänkte på det.. banan har rätt mått på längden (104,44m) och på bredden (46m), men är det någon som vet hur bred själva ridvägsbanan är ? om ni förstår.. den ska vara 4 meter.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Acto
·
M
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår eftermiddag kom jag hem från ett par dagar på tävlingarna i Laholm där jag varit med som hästskötare/sällskap/mentalt stöd (inte...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: mooi
·
Övr. Hund Är det vanligt att hundar har ögonfärg i mahogny som täcker hela ögat? Alltså ingen pupill syns och ögat ser ungefär ut som om man målat...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: Belethien
·
Distans Vår lilla hobbyklubb ska för andra året i rad ha en distanstävling. I ett ögonblick av hybris råkade jag utropa mig själv till...
Svar
7
· Visningar
1 743
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka