Tävling ( Fipo )

L

Landi

Hej, visst är det så att nu har man ändrat tävlings grenarna till ex T6 T7 T8 T9 m.m och att det inte finns nån lätt klass kvar osv... eller att dom ska ändra det till 2008 eller? hur är det? Är det bara jag som tkr att det är förvirrande!!?:confused:

Sv: Tävling ( Fipo )

Det är -08 det börjar gälla. :)

Hade bra Jossan /Karro ;)

Hejsan
ee VA jag hänger inte alls med vad är det som ska ändras?
är helt ny och hänger inte alls med....:eek::confused:

Att lätt klass byter namn.
Men det räknas ju ändå fortfarande som lätt klass, man får alltså fortfarande inte rida hästen med stångbett osv.

Följande heter nu: V5= lätt fyrgång, T5= lätt tölt, F3= lätt femgång, T6= lätt T2.
-Att ge oerfarna ryttare en chans att tävla där det ställs mindre krav på kunnighet, erfarenhet och utbildning.
-Att ge erfarna ryttare möjlighet att utbilda mindre tränade hästar
beträffande tävlingsridning.

Så här står det i FIPO, läs mer på SIF-s sida eller beställ Fipo.
Spännande med större valmöjligheter.:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 800
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 769
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar