Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tävlar inte min ridtravare men han ha kapacitet för det. Men jag har inte det intresset. Men vi lär nog ställa upp på en och annan klubbhoppning och längre fram en klubbdressyr. Om jag vågar Jag bli så nervös, haha.
Nu va väl inte detta inlägget så jätte intressant men svarade ialla fall på din första fråga ^^
har en kallblodstravare som jag tävlar lite. det har mest varit klubbtävlingar (hopp, dressyr, terräng) men har även börjat tävla lite lokalt i hoppning (0,90 m)
brukar vara med på klubbtävlingarna i hoppning o dressyr under vår/höst, kommer väl tävla nån gång i månaden nästa år.
vi har inte tävlat så mkt ännu, vi har mest clear round-rosetter vår lokala start i november hade vi totalt 7 fel (4 fel för vägran på sista hindret.. + 3 tidsfel pga det), det var vår första lokala start i 0,90 så jag är nöjd. vi satsar mot felfria rundor 2010! Ev. om det går bra så ska jag försöka kvala till fälttävlan också
Jag tävlar mitt lilla varmblodssto i distans. Har än så länge bara blivit några CR och 5-milare. men satsar på att hon ska gå en 8-milare nästa säsong.
Tävlar min tjej i hoppning. Väldigt låg nivå, hoppar över 1 m på träningar men tävlar inte i det utan det blir tävlingar i klubben sådant för skojs skull.
Hur ofta vad svårt kanske 8 gånger per år, så det är för skojs skull
Tänker med spänning följa tråden för det är kul när "med-ridtravarryttare" lyckas!
Själv är jag inte någon tävlingsryttare så fast jag haft ridtravare som gått lite klubbisar så är det inget mål i sig, det ska kännas som att man kommit såpass långt isf att det är kul att komma ut och visa upp sig snarare än att tävling/tävlingsresultat är något mål i sig. Hästen jag har nu t ex har gått lite klubbisar i både hoppning/dressyr med tidigare ägare, själv hade jag inte bedömt den som redo att starta någon klass öht. Har haft en varmblodstravare som gått 1.10 på klubbtävlingar, men när jag köpte den bedömde jag den inte som i skick att träna hoppning regelbundet (jag själv är inte såvärst hoppintresserad heller, tog det mest som ett kvitto på att hästen redan var tränad i galopp en del! ) vilket var synd för den var verkligen en klippa i hoppningen. Orädd och framåt men väldigt lydig och balanserad i galoppen!
alla svar är självklart välkommna
kan ju berätta att jag själv inte tävlat nåt alls nånsin är livrädd frö folk och har så fruktansvärt dåligt självförtroende jag når liksom aldrig dit jag vill
jag har ju ända sedan jag va liten haft stora dressyrdrömmar och de är ju extra kul med en ridtravare.
min herre är ju inte riden så jättemycket innan jag fick honom så jag tränar för fullt men har ingen bra tränare att rida för regelbundet så dte går väl inte så jättemycket framåt ,men jag drömmer ju om att våga tävla nån gång.men framförallt kunna rida hästen harmoniskt och med känsla.
men när snön är borta så ska jag försöka få tag på en bra tränare som jag kan träba för regelbundet
Ska börja tävla min mammas travare. Har vart med på 2 st Pay'n Jump och det har gått jättebra så ska vi väl jobba oss uppåt och målet är att starta en 90cm klass. Ska även vara med på en ridtravar-dressyrtävling i maj hade jag tänkt. Men det blir främst hoppning jag ska satsa på!
Har haft en travare innan som som jag tävlade hopptävlingar med, kom upp i 90 cm på tävlingarna, men tränade banor på 1,10 meter. Träningen rev han aldrig men på tävlingar blir han en annan häst han vägrar & river & massa. Men nu tävlas han inte mer, sälde honom till promnadshäst i sommras. & köpte mig en ny travare hingst, en liten & kompakt sak Som jag red in själv i sommras 8 år. Så håller på att vidarutbilda honom nu inom hopning & dressyr. Denna hästen kan verkligen. Hoppat 140 löshoppningn & kanon bra teknik. Ska ut & tävla hoppning i vår 30 cm & se hur han känner sig på okända ställen
Min tävlas ganska flitigt!
Jag började tävla henne förra året, på klubbtävlingar på hemmaplan då jag inte hade egen transport och inte hade möjlighet att åka iväg någonstans.
Men nu i våras köpte jag äntligen egen transport så det blev en hel del tävlingar under maj-oktober nu i år.
Jag är i grund och botten hoppryttare men har mer och mer fått upp ögonen för dressyren då min häst är betydligt bättre där, hon kommer aldrig komma upp i några högre klasser i hoppningen, tyvärr
Vi har i år även startat några lokala dressyrtävlingar med enligt mig bra resultat, vi har varenda gång legat ungefär i mitten på resultatlistan! Årets höjdpunkt var dock sista tävlingen nu i höst, vår första LB:0 där vi slutade på 4e plats med 63%..........
Vi har hittils lyckats samla ihop omrking 3% rosetter & 6 pokaler och en del hederspriser så nog har det gått rätt bra för oss ändå?
Tävlar mitt travarsto i hoppning. vi har startat 70 cm som högst nu men hon har hoppat 110 på träning. nu har vi tävlat lite nu och då bara men i vår ska det bli mera vi fortsätter på 70 cm i vår men kanske börjar tävla 80 i höst. Hon har startat en dressyrtävling X-lätt men det gick inte så bra för hon vägrade galoppera i ridhuset
Tävlar inte min valack längre, jag blir alltid så nervös och spänner mig vilket sabbar allt, men vi har hunnit med godkända LB dressur o felfria 90 cm hopp.
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Ekonomi & Juridik Ja men verkligen.
En av mina förra åkte jag av pga något som jag inte såg, krossade två ryggkotor. Världens snällaste häst, men om han...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.