Topptrim? Eeh nåja alla hästar kan hoppa 1.30 med rätt ryttare, ryttaren ifråga kanske är begåvad, det kanske inte alls är en särskild stor ansträngning för honom att skutta runt 1.30 , med rätt häst som har kapacitet är det nog som att hoppa 90cm för en ryttare utan talang.
Iallafall vad som är oerhört intressant är att det sitter määäääääääääängder med folk som är sjukskrivna i timmar framför datorn på buke samt att dom har 3-4 hästar hemma som dom tar hand om och det blir ett jäkla ramaskri om man skulle hinta att dom nog faktiskt skulle kunna orka ta ett timjobb på ett kontor
DÅ kallas det helt plötsligt rehabilitering... jag vet inte om mocka och släppa ut skulle vara mer rehabiliterande än att rida... handikappmockning har jag aldrig hört talas om iallafall
Bara som en parantes i diskussionen alltså ..
Vi har ingen aning om hur ryttaren mår efter sin hopptur men jag är oxå tveksam till dethär, jag förstår att folk reagerar och att hans sjukersättning blev indragen. Det här är ju en sådan sak som MÅSTE vara förankrad först hos försäkringskassan, skulle det bli det ser inte jag det som konstigt , just hoppning är faktiskt uppmjukande för ryggen. Jag vet hur ont i ryggen jag får om jag INTE hoppar regelbundet och då måste det vara lite höjd på hindren för att få ut den fulla rörelsen i ryggen som gör att jag mår bättre.