Tävla - vad behöver jag veta?

Sparrisen123

Trådstartare
Jag har fått frågan om jag vill ge mig ut och prova tävla lite med hästen jag rider :eek: Det är en fin, snäll, trevlig, lite äldre valack som skulle kunna tävla i sömnen, så det är jag inte orolig för :)
Men... Vad behöver jag veta om allt runt omkring? Alla töltgrenar, hur vet jag vilken som passar? Måste man gå på ryttarmöte? Ska hästen veterinärbesiktigas? Hur ska jag klä mig, och hur ska hästen klä sig? Nummerlapp, måste man ha det? Är det någon bedömningspunkt som har högre koefficent? Visst är det så att man får lasta ur och leda runt i bara grimma? Vad kan man bli diskvalificerad/få varning för? Är det något annat jag borde känna till?

Sv: Tävla - vad behöver jag veta?

Ett FIPO är svaret på dina frågor, finns att beställa från islandshästförbundet så det är bara att lyfta luren.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 675
Senast: Sootie
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 550
Senast: Cambrie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 611
Hästmänniskan Dottern har en egen ponny som hon tävlar på hobby nivå. Ingen elit satsning men vi har kuskat runt nästan varannan helg i sommar på...
2
Svar
38
· Visningar
4 568
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.