Om du läste hela inlägget så förstår du vad jag menade.
Sen kan jag meddela att den du pratade med på Agria har fel! De får göra mer än gå som sällskap, de får mycket väl promendridas etc. Däremot får de INTE 'träna för tävling eller tävla'. Vad som är träning för tävling är ett väldigt luddigt begrepp, jag kan ju träna MSV men inte ha ett dugg tävlingsambitioner, och jag kan ju se allt jag gör med hästen som träning för framtida tävling.
Jag kan räkna upp ett ANTAL T-märka hästar av Agria som rida och tränar. Men de tävlas inte och tränas således inte helelr för tävling. De åker dock på kurser utefter vad de klarar av etc. En del har lyckats skada sig (sårskada) t ex under kurs med, och inte varit minsta problem att få ut några veterinärvårdspengar heller. IOfs kanske det inte skrivits in intyget att de var på kurs, men det finns T-märka individer som går på RIDSKOLA (men i begränsad omfattning såklart) också.
Och jag har varit på kurs/läger med mer än en Triangelmärkt häst. Så det behöver du inte oroa dig för, om du inte tänker åka på ett läger i månaden eller så, utan ett - ett par per år.
En annans ak, det här med T-märkning och försäkring. Nu vet jag inte vad det är för fel på er ponny, men säg att det är på grund av något med benen elelr ett ben. Då får du efter T-märkning reservation på alla fyra benen för förslitningsskador och skador som hör ihop med det hästen T-märktes för. Dvs får hästen en sårskada på ett ben ersätter veterinärvården, men om hästen får en ledinflammation så ersätts det inte. Något att tänka på om man tänker T-märka men ändå använda hästen i större omfattning (även på låg nivå kan de ju drabbas av t ex ledinflammationer, och har de då säg ett dåligt ben i grunden ökar risken iom kompensationsöverbelastning).