K
KaZa
Vet inte hur man gör. Men jag antar att du står för vad du skriver och då anser jag att man kan plocka ett citat. :smirk:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De hästar som inte klarar att tävla på hög nivå, men kan tävla på lätt nivå ska enligt min mening INTE T_märkas. Där rä det bättre om man kan få ersättning med värdeminskningen. Säg att hästen är värd 100 000 kr och försäkrad för det, sen får den en skada/sjukdom som gör att den aldrig mer kan tävla på hög nivå, men däremot lägre. Som lättklasshäst är den värd 50 000 kr. Då skulle man kunna få ut 50 000 kr på försäkringen och behålla hästen. Utan T-märkning utan isf någon annan form av märkning, och då inget tävlingsförbu i lätta klasser, men väl svåra klasser (det hästen inte bedöms klara).
Eller så triangelmärker man INTE och säljer sin häst som lättklasshoppare
Till KaZa: Om din ponny är så pass pigg som det låter, tror du att vet vill slå ut den till T- märkning?
. Som kunde konstatera att ponnyn hade en medfödd skada på rullkammen.
De hästar som inte klarar att tävla på hög nivå, men kan tävla på lätt nivå ska enligt min mening INTE T_märkas. Där rä det bättre om man kan få ersättning med värdeminskningen. Säg att hästen är värd 100 000 kr och försäkrad för det, sen får den en skada/sjukdom som gör att den aldrig mer kan tävla på hög nivå, men däremot lägre. Som lättklasshäst är den värd 50 000 kr. Då skulle man kunna få ut 50 000 kr på försäkringen och behålla hästen. Utan T-märkning utan isf någon annan form av märkning, och då inget tävlingsförbu i lätta klasser, men väl svåra klasser (det hästen inte bedöms klara).
Exakt så jag menar. Värdeminskningen kan tom vara högre. Försäkrad för 100.000:- när den går svår klass och minskas ner till 40.000:- i värde om den fortfarande kan gå lätt klass. Helt OK!!
Eller så triangelmärker man INTE och säljer sin häst som lättklasshoppare
Något jag ALDRIG kommer att göra. Då har man inte längre någon kontroll över vad som händer med hästen. Nya ägaren kanske säljer vidare till någon som inte informeras om "skadan". Därav har jag valt att inte lämna på foder eller sälja honom till någon som kan tävla på lägre nivå. Hur vet jag att de inte sätter igång och tränar på en nivå som han inte klarar. Han ska vara kvar hos mig oavsett hur det blir med t-märkning eller inte. Lämnar aldrig iväg honom, även om han så vore helt frisk.
Ziri skrev:en T-märkt häst är ingen halt krake som stapplar runt på tre ben... Folk verkar ha helt fel bild av T-märkning,