jepp tyckte det var lite konstigt som du svarade först *ler*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det behöver inte vara någon som gjort fel om en t-märkt häst återhämtar sig. Veterinären har gjort en korrekt bedömning, då den typen av skada brukar ge men för livet, ägaren har uppenbarligen gjort helt rätt, som lyckats rehabilitera hästen (många skador beror ju på felaktig träning, inte träning på för hög nivå...), och att då döma ut hästägaren som okunnig och hänsynslös anser jag vara trångsynt..
Jösses! Vad jag vill säga är att det inte är försäkringsbolagen som undersöker och rekommenderar T-Märkning.... Utan det är Veterinärer...
Snälla! Läs hela tråden innan du uttalar dig...Och, snälla, sluta uttrycka dig så väldigt otrevligt. Vem tjänar på det? Allt är, som någon skrev, inte svart eller vitt, och bara för att en häst inte fixar att tävla på högre nivå behöver det inte betyda att allt över promenadridning är elakt och fel emot den. Den kan mycket väl klara att tränas på lägre nivå. Man måste se till individen.
Lätta klasser i dressyr innebär att hästen ska kunna skritta, trava och galoppera i en trevlig form, vilket de allra flesta promenadhästar faktiskt kan.
Var vad jag menade med att du skulle läsa hela tråden...och bara för att en häst inte fixar att tävla på högre nivå behöver det inte betyda att allt över promenadridning är elakt och fel emot den.
Funderar på en sak du skrev (o orkar inte plöja hela TR). Är det verkligen så att det är regelvidrigt att låta någon starta utom tävlan på en klubbtävling (t ex för att som i ditt fall bara får en bedömning)? Tycker det låter mycket märkligt. Var det inte bara så att din klubb beslutat att inte ta in några ryttare utom tävlan (p g a exempelvis mga starter el likn)?