Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det står i vårt täblingsreglemente. Men grunden till att det kom in där är om jag inte missminner mig kreativa tyskar som blekte man och svans och andra förändringar på hästen för att ge ett mer uttrycksfullt intryck och få bättre poäng.
skulle ju inte gå in här och krångla, skulle ju ta hand om min kollegas - livshotande sjuk- hund, sen skulle jag försöka rehabilitera hästen - allvarlig hälta, och dessa två skulle klämma in sej på mina lediga timmar på ett dygn... Du har inte så värst viktiga saker att fundra över va? Reglerna för tävling kanske inte är logiska, men dom är glasklara
skulle ju inte gå in här och krångla, skulle ju ta hand om min kollegas - livshotande sjuk- hund, sen skulle jag försöka rehabilitera hästen - allvarlig hälta, och dessa två skulle klämma in sej på mina lediga timmar på ett dygn... Du har inte så värst viktiga saker att fundra över va? Reglerna för tävling kanske inte är logiska, men dom är glasklara
*host* kreativa svenskar var det...
VM 1993
/Malin
Du får ursäkta men jag förstår inte ett dugg av de du just skrev? kollega? döende hund? hälta? ledig tid?????
Fast grejen är att man vill ha manen naturlig och dessutom blir det väldigt krångligt att tillåta vissa friseringar men inte andra.Oki ja man kan ju tycka att fipo ist skulle ha skrivit att man inte får bleka manen men i alla fall klippa den
Att man bleker manen kan ju faktiskt skada en häst och är ju helt galet att man ens kommer på tanken.
Men att klippa manen är ju inget som hästen lider av och den växer ju ut om man vill ha lång igen.
Det är upp till arrangören, är det inte officiellt gör folk som de vill.Men vad jag förstår så dom här små tävlingarna som inte följer fipos regler går bra att tävla?
Men jag tycker faktiskt att det är lite synd att du inte kan starta din häst (kanske inte ens på en inofficiell tävling), "bara" för att manen är klippt. Jag tycker att argumentet om att man ska bevara islandshästens naturliga utseende, med mycket tagel och hovskägg, är lite vekt. Visst är det roligt att islandshästarna har sina typiska attribut, men någonstans tycker jag att det viktigaste är hästens välmående, och inte dess utseende.