Från topp till bott!

Sv: Från topp till bott!

Jag tror (men är inte säker) att man får ta in hunden framför sig och sedan ta den i fot...eller så gäller det bara i jakt :o:.

Jag vet, jag anvande det i sverige darfor att vi gjor det har. Nar jag tanker pa det minns jag dock att alla andra anvande ingang direkt till fot. :p

Kl

Var i Skaraborg gick du kurs? PM:a gärna.
Ang hoppet på dig vid ingång vid hindret.
Har du testat att säga fot när hunden kommer mot dig?
Så fick jag göra med min som gärna använde mig som vändhjälp ;)

det ska jag absolut göra! Och som du säger har den instruktören inte heller några tips får jag söka mig någon annan stans! Dock har vi själva gjort en del framsteg, vilket känns skönt! Va ute på klubben i veckan och fick väldigt mycket nyttiga tips av en ipo-instruktör.

Ska dock försöka filma snart och lägga upp här, alltid bra när andra ögon ser på en! Kanske till och med finns någon här som kan tänkas hjälpa till någon gång! Samlas och träna!

Kanske enklare att använda den om hunden gärna går på en vid ingången efter inksllningen? Eller är det bara med apporten man får använda den? För han är lärd att sätta sig framför från början!

Gör så :) PM:a som sagt gärna vilken klubb till mig. Hoppas innerligt att det inte är "min" klubb!

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 119
Senast: squarepants
·
D
Övr. Hund Hej på er. Idag hade jag min debut i lydnadsklass 1, jag har aldrig vart på en lydnadstävling förr och allt var väldigt nytt. Jag kom...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 287
Senast: HeddaVovven
·
Övr. Hund Kom precis hem ifrån vår debutstart i Lydnadsklass 2. Och det är sällan jag känner mig så här arg. Vi märkte redan i början att...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Aliide
·
Övr. Hund Minns ni den här tråden om den hyperaktiva goldentiken jag funderat på att ge upp om? Här kommer uppdatering och lite nya funderingar...
Svar
15
· Visningar
1 612
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama