Tävla med fläta i svansen

Mirtai

Trådstartare
Ska göra min första dressyrtävling på några år imorgon och fick plötsligt hjärnsläpp. Visst är det ok att tävla med fläta i svansen? Alltså inte hela svansen utan vid svansroten...

Har inget TR så jag får förlita mig på er :D

Sv: Tävla med fläta i svansen

tack, det var som jag trodde.

ville bara dubbelkolla så att de inte har ändrat igen...

:bow:

jag har för mig att man inte får det iom att svansen då får ett snyggare lyft eller något sådant.

men jag kanske har fel?

det beror väl på hur man gör den :angel:

snygga svansflätor är jättesnygga tycker jag men de får absolut inte bli spretiga eller fula. Då är de inte alls snygga :crazy:

min mamma klagar alltid på mej om jag har gjort en fläta i svansen :rofl:till tävling och säger att jag kan bli utesluten mm..
jag tror inte man får ha det för man får ju inte ha onödig utsmykning på hästen.:idea:

hm, tror inte heller att man får ha det, men kan inte säga säkert då TR är på utlåning...

Vilket är lite åbäkigt då man får ha den röda rosetten i svansen på framridningen och sen måste ta av den till själva tävlingsritten :mad:

Det var dåligt att man inte får ha rosetten. Är ju en säkerhetsåtgärd..

eller ser man till att uppfostra hästen innan man ger sig ut på tävling :devil:

inne på banan när man ju är ensam behövs ingen rosett (även om jag håller med om att regeln i sig är lite löjlig)

Cinna är en väldigt väluppfostrad ponny. Problemet ligger i andra ryttare som inte är uppfostrade utan rider rakt upp i svansen på Cinna. Eller ännu värre, galopperar förbi tätt innanför :eek:
Cinna slår i vanliga fall inte men just de där situationerna kan det inträffa när hon är laddad.

(Det optimala vore om alla ryttare använde hjärnan och höll avstånd, då skulle inte röda rosetter i svansen behövas.)

Har för mig att man får fläta men inte ha en massa krimskrams som rosetter och liknande i svansen. Jag tycker om att ha svansen flätad, men på vissa hästar passar det helt enkelt inte.

Ett brunstigt sto är inte alltid så lätt att hålla pli på från ryggen, speciellt inte om det rider andra tätt inpå.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 217
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 010
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
470
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna