Tävla lag - missa anmälan?

whitelook

Trådstartare
Har en fundering.
Ska iväg och tävla på ett ställe som även arrangerar lag div 3. Jag själv ska inte rida lagklassen utan åker för min egen skull och tävlar indivituellt.
Tävlingen är upplagd så att det är 4 klasser allt som allt. Den första är lagklass, den andra är ej lagklass, tredje är oxå lagklass och den fjärde är ej lagklass.
Jag hade tänkt att starta klass 2 och 4. Men det vore ju lite drygt om det blir 40 starter i klass 3 så att man får stå och vänta i flera timmar... Det brukar ju bli ett par starter när det är lag. Dock så gick anmälningtiden ut idag kl1800 och det var då bara 13 starter i lagklassen? Det är ingen efteranmälan, så det går alltså inte att anmäla alls längre. Det känns ju som att det borde vara ett par stycken som ska rida lag som har missat sista anmälningsdagen.

Det jag funderar på är vad händer ifall så är fallet? Är det kört för de som ev har missat att anmäla till lagklassen? Eller får de "dispans" på något vis och får efteranmäla iallafall? Är lite intresserad av att veta så att det inte bara helt huxflux är 40 anmälda i lagklassen när startlistorna kommer ut. :D

Så har någon koll på läget tro?

Sv: Tävla lag - missa anmälan?

Man brukar kunna anmäla lagryttare direkt på plats när det är lagtävling. Vet inte om det är rätt enligt TR, men så kan det gå till i alla fall.
Räkna med att alla anmälda lag kommer med minst 3 ryttare.

Liknande trådar

Dressyr Jag har tävlat på en LB:1-LA:3 nivå i ca 6 år nu och haft som mål att starta MSVC och som dröm att kvala till MSVB. Men nu har jag...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 358
Senast: ginnies
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 374
Senast: Magiana
·
Dressyr Ja, nu vill jag höra vid vilka tillfällen ni har undrat varför ni egentligen håller på med sporten dressyr! :D Ni vet, när en ritt döms...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 450
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar