Tävla imon

Sv: Tävla imon

Och det kan ju jag också tycka, eftersom det säkert kan finnas fler som har ett liknande problem med sin häst. Kanske har de kommit längre i utbildningen, och hästen sköter sig bra trots att den egentligen skulle vilja bränna järnet. Sen dyker det upp ett ekipage som har nada kontroll på banan, detta brukar kunna vara en bra grund för att väcka gamla björnar igen. Olycksrisken är ju påtagligen om någon inte har koll på sin häst vid flera på banan.:crazy:

nu är det inte så att jag har noll kontroll om det var så ni andra uppfattade det. På träning med flera hästar går allt jättebra,hon är lydig och det är inga problem. Det är på tävling hon tänder till och i galoppen lyssnar hon inte riktigt..hur ska man då träna detta om jag inte får lov att tävla henne ? :smirk: klart hon blir mer framåt på tävling för hon ser att de är fler hästar,jag blir väl lite nervös osv...

Nej jag uppfattade inte det som om du hade noll koll, men däremot att du hade mindre koll på hästen eftersom den blev mindre lydig under tävling. Det ökar riskerna för olyckor, det måste man komma ihåg.

Hur man tränar det, genom att aktualisera situationen vid träningstillfällen. Dvs, som någon föreslog tidigare rid på bana med flera ekipage samtidigt i träningssyfte.

har gjort detta och då funkar allting jättebra , det är endast på tävling eller ute i skogen hon blir så pigg så att hon slutar lyssna..hur ska man då göra om de går jättebra på träningar men inte på tävling ? ska man inte få tävla alls då ? :smirk: låter nästan så..

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka