Tävla i Tyskland ???

Sv: Tävla i Tyskland ???

Så du ska debutera både 1,30 och 1,40 under två veckor utomlands?
Inte funderat på att ta debuten lite lugnare?
Eller kanske se till att kunna ta dig runt en 1,10 i någorlunda stil först?

Eller kanske tom lägga pengarna på att betala av dina kronofogdsskulder istället för att åka utomlands :angel:?

Varför ens engagera sig o svara i denna tråd när du bara kommer med dumma kommentarer? Jag bad inte om tips ang klasserna utan om själva tävlingen.
Jag kommer inte debutera i tyskland, har placeringar i 1,20 och startat 1,30 i vintras. Kommer hinna rida minst 2 st 1,40 innan GERA. Men förresten BORDE jag egentligen debutera 1,40 i GERA då det säkerligen är kanonbra underlag, stor tävlingsbana, superbra banbyggare ( Rothenberger) Så att debutera där är ju optimalt. Men det ska jag alltså inte.

Senast ändrad:

Varför ens engagera sig o svara i denna tråd när du bara kommer med dumma kommentarer? Jag bad inte om tips ang klasserna utan om själva tävlingen.
Jag kommer inte debutera i tyskland, har placeringar i 1,20 och startat 1,30 i vintras. Kommer hinna rida minst 2 st 1,40 innan GERA. Men förresten BORDE jag egentligen debutera 1,40 i GERA då det säkerligen är kanonbra underlag, stor tävlingsbana, superbra banbyggare ( Rothenberger) Så att debutera där är ju optimalt. Men det ska jag alltså inte.

Vad trevligt, efter en start i 1,30 med en 79:e plats så ska du redan debutera 1,40. Klokt val.
Att alla avrådde dig från att ens gå upp i 1,30 i en annan tråd i hoppforumet, handlar bara om okunnighet från alla andra.

Du gör mig rysligt imponerad.

Något som är värt att tänka på oavsett om man ska debutera eller är hyfsat etablerad i någon klass är att.... banorna på kontinenten är många ggr betydligt svårare byggda än i sverige, med linjer kombinationer och massa titt-hinder. Särskilt om man kommer upp i klasserna!

Vad trevligt, efter en start i 1,30 med en 79:e plats så ska du redan debutera 1,40. Klokt val.
Att alla avrådde dig från att ens gå upp i 1,30 i en annan tråd i hoppforumet, handlar bara om okunnighet från alla andra.

Du gör mig rysligt imponerad.

Kan faktiskt till viss del hålla med, även fast det är upp till TS själv vilka klasser hon vill rida.
Själv red man väldigt många 130 innan det blev start i 140, mest för min egen del, men självklart också för hästens skull. Jag ville inte sätta hästen i skiten bara för att jag själv inte hann med som ryttare. Är en jäkla skillnad mellan 130-140 i svårighet(inte bara hinderhöjd) och kräver att hästen är lydig och man själv är kvick i tanken som ryttare. Iaf om man inte vill riva halva banan!

Fast känns det inte extremt töntigt att sitta på ett forum, aktivt leta upp en persons resultat och sen spydigt kommentera vad personen i fråga bör starta för klasser? Jag tycker mig i alla fall ha betydligt mycket viktigare saker att engagera mig i..

När man hängt ett tag på Buke så är det bara att inse att vissa aldrig växer upp.
Tragiskt men sant.

Jag tar ingens sida i det här, har ingen aning om vad det handlar om heller, jag tyckte bara det var en väldigt onödig kommentar av popcornplayer (tror jag det var?)

Kan faktiskt till viss del hålla med, även fast det är upp till TS själv vilka klasser hon vill rida.
Själv red man väldigt många 130 innan det blev start i 140, mest för min egen del, men självklart också för hästens skull. Jag ville inte sätta hästen i skiten bara för att jag själv inte hann med som ryttare. Är en jäkla skillnad mellan 130-140 i svårighet(inte bara hinderhöjd) och kräver att hästen är lydig och man själv är kvick i tanken som ryttare. Iaf om man inte vill riva halva banan!

Jag har inte tänkt starta 1,40 nu heller:confused: Bara popcornplayer som inte riktigt läst mina inlägg. Har startat en 1,30 med enligt mig bra resultat= 4 fel i omhoppningen. Nu när jag ska tävla första tävlingen efter vintern så blir det 1,10 första starten för han ska få titta av sig. Sen hoppar vi 1,10 + 1,20 hela maj, startar 1,30 2 första helgerna i juni o sen på tävlingarna i sunne ska vi debutera 1,40 sista dagen. Rider alltså även 1,30 där innan.

Hästen har redan gått några 1,40 !

Fast känns det inte extremt töntigt att sitta på ett forum, aktivt leta upp en persons resultat och sen spydigt kommentera vad personen i fråga bör starta för klasser? Jag tycker mig i alla fall ha betydligt mycket viktigare saker att engagera mig i..

Jo, fast vissa har inte bättre saker för sig vettu:D
Jag håller med dig, extremt töntigt att leta upp mina resultat o kommentera. Ska bli kul att se vad denna person har att säga när jag rider 1,40 sen;)
Det är väl nåt fel då med...

Jag har inte letat efter ett enda av tokens resultat, utan jag fick ett PM av en annan användare på Buke.
Och när det gäller spydighet så får nog token tåla ett och annat, hon som har gått ut i TV och kallat sina kunder för feta och kommit med offentliga rasistiska påhopp på andra kunde.
Jag har viktigare saker för mig - definitivt, därför överlåter jag token åt andra, det finns gott om folk som är villiga att åta sig den uppgiften.

Därför lämnar jag nog token åt sitt öde och hoppas för hennes skull att hon lyckas genomföra en 1,40 start utan större missöden - så hennes sambo inte låter någon annan börja rida hästen som han hotat med.

Upprepar kanske nu en del av de jag skriver!
För de första , shit va kul att åka o tävla i tyskland (avis)!!
O sen så tycker inte jag antalet 130 man startat ska vagöra om man är redo för 140, nu ska du ju hoppa en hel del sådana men med tanke på att de andra tyckte de va fort så tänkte jag bara skriva vad jag tyckte.,
Jag skulle själv gå upp i 140 efter endast 4 starter i 130, eftersom de tre första gick super (inte startat den fjärde än).
Så jag anser inte att man behöver massa starter utan bara några som känns super o att man verkligen känner att man är redo som ekipage, vilket bara man själv kan känna!

Upprepar kanske nu en del av de jag skriver!
För de första , shit va kul att åka o tävla i tyskland (avis)!!
O sen så tycker inte jag antalet 130 man startat ska vagöra om man är redo för 140, nu ska du ju hoppa en hel del sådana men med tanke på att de andra tyckte de va fort så tänkte jag bara skriva vad jag tyckte.,
Jag skulle själv gå upp i 140 efter endast 4 starter i 130, eftersom de tre första gick super (inte startat den fjärde än).
Så jag anser inte att man behöver massa starter utan bara några som känns super o att man verkligen känner att man är redo som ekipage, vilket bara man själv kan känna!

Tack för ditt svar. Jo det är så jag känner också...Känns det bra så är det bara att köra:bump: Hoppar ju redan dom höjderna hemma o det funkar bra. Nu är det bara ut o trimma o komma igång på tävling för säsongen som gäller då pålle är lite tittig i början av säsongen :)

De va så lite så:)
Lycka till med tävlandet!!

Jo, det FINNS tävlingar men inte så många att välja på. I början av Juli är det Halmstad, lund o piteå = går direkt bort då det är JÄTTElångt bort. Jag vet, tyskland är ÄNNU längre bort men det är under en längre period oxå (8dagar och inte bara 2 dagars tävlande o hem igen)

Sen är det faktiskt Falsterbo den 13-19 Juli som jag hade tänkt starta med pålle EFTER tyskland, det är ju på hemvägen...

Så i början av juli är inte så mycket tyvärr för min del ! Sen är det ju så att man vill inte bara tävla för tävlandets skull utan det ska vara BRA tävlingar oxå och det ska ge nåt. Denna hästen behöver se mycket nya saker o vad jag hört så ska det även vara stor skillnad i tyskland mot här när det gäller banbyggnad t.e.x.

Nä, jag har bestämt mig för denna tävlingen nu...Ska bli oerhört kul OCH lärorikt !! Men tack för ditt svar :)

Vilka öppna klasser är det i Falsterbo som vem som helst kan anmäla sig till utan några kval?

Vilka öppna klasser är det i Falsterbo som vem som helst kan anmäla sig till utan några kval?

proppen är inte utlagt på ridsportförbundets sida ännu så jag vet ej. Kanske är det bara scandinavian open som är nationella ??? I så fall är det ju kört detta året med den äldre MEN jag har en unghäst på G som redan är kvalad till Falsterbo o den får ju starta där :)

Senast ändrad:

Har de inte börjat med nån slags amatörklass på Falsterbo i år?? jag vet inte vad det är för kvalregler etc som gäller men.

Men knappast någon öppen klass där vem som helst kan anmäla sig, gissa hur många starter det skulle bli i en sådan 130 klass, så där 2000 anmälda eller nåt. :crazy:

Nej det är kval (på valfri tävling) i 1.20 klass och de bästa som är med i cupen får komma dit ;)
typ nått sådant jag har fått mail men har ingen ridbar häst hemma.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lägger tråden här, då problemet för mig inte är hästrelaterat. Jag har haft lite otur med skador på mig själv senaste åren. Har ridit...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 511
Senast: Sirap
·
Islandshäst Jag läste av nyfikenhet ett ryttarbrev, där det stod någon rad om vaccination. Och jag blev förvirrad. Vad ÄR det som gäller? Missade...
Svar
4
· Visningar
1 511
Senast: Minstral
·
R
Kropp & Själ Jag och sambon diskuterar semester och vi är SÅ sugna på en roadtrip! Problemet är att vi är lite småfattiga så för oss står och faller...
Svar
5
· Visningar
1 835
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 473
Senast: raggsock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka