tävla för annan klubb?

Sv: tävla för annan klubb?

Vad menar du med att tävla för en annan klubb?? att man är medlem i två klubbar eller??
Eller att man tävlar för en klubb i en annan kommun än den man bor i?

Jag tävlar inte för en "annan" klubb, men om jag bodde på en ort där det inte fanns någon riktigt tävlingssatsande klubb så skulle jag välja att tävla för en annan. Jag vill tävla för en klubb som ger bra respons till sina tävlande medlemmar (liksom sina övriga medlemmar).

tex, bu bor nära klubb X, tränar, klubbtävlingar, rider där varje dag. klubb X arrangerar masa tävlingar (lokal/reg osv) men ändå tävlar för klubb Z som ligger flera mil bort och åker aldrig dit, utan bara tävlar för dem....

jag bor på ridavstånd till klubb A men rider för klubb B som ligger ett par tre mil bort.
har precis bytt till klubb B, bla för att de har bra tävlingsbidrag och kräver rimligt med funktionärsarbete i utbyte.

Häromkring finns det hur många ridklubbar som helst, jag har valt den som motsvarar mina behov, men klubbkamrater med samma intressen som jag.

Jag gjorde det i 3 år. De hade ponnylag i eliten och "min" klubb hade inte ens div. II lag. :idea: Deesutom fick vi väldigt mycket graits den klubben, träningar och sånt.

Men nu har jag gått tillbaka till min gamla klubb på heltid igen, tävlar inte längre. Så jag sitter i styrelsen här istället! :idea:

jag står på en anläggning tillhörande en klubb, men tävlar för en annan som ligger bra många mil härifrån.

Jag tävlar from i år för en klubb kanske 3 mil bort. I o för sig tränade jag där för och har tävlat en del där. Men ja är väl med i den just för att det i princip inte är några medlemmar kvar i min gamla klubb och det stog klart redan innan jul att det inte skulle bli något lag. Och sista året på ponny vill man ju göra något roligt av.

jag tävlar för klubb B, de ligger väl nästan 2 mil från mig i närheten av mina föräldrar, har alltid varit medlem och tävlat för dem.
Men jag tränar hos klubb A, utnyttjar deras anläggningar, går på deras clinics mm
Gör så eftersom det är ridavstånd till alt i klubb A

Jag tävlar för annan klubb än jag tränar/står på. Detta pga. att man får bensinpengar tillbaka när man är placerad på mvs-nivå (tävlar fälttävlan och då blir det långa resor). Vissa speciella träningar/kurser betalar även klubben halva avgiften.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 019
Senast: Bison
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V