Tävla dressyr med Freejump stigbyglar?

Så här stod det i texten vi ÖD fick utskickad från förbundet:

The stirrups are allowed for use, as long as the spikes do not “attach” the foot to the stirrup, and as long as they are not magnetic.

Tack för alla svar! Då verkar det ju som att det är i sin ordning. Det var formuleringen om att utsidan ska vara hel som jag hakade upp mig på.

Ja det var det vi också ifrågasatte, så det var nog därför vi fick förtydligande från förbundet.

Men är inte den raden kopierat från Fei egentligen ? Just för att många öd faktiskt aldrig har varit/är på de sidorna o missar en -hel-del.
Inte skickar förbundet ut ett förtydligande på engelska?

Ja
Men är inte den raden kopierat från Fei egentligen ? Just för att många öd faktiskt aldrig har varit/är på de sidorna o missar en -hel-del.
Inte skickar förbundet ut ett förtydligande på engelska?
jag fick den i mailen från förbundet. Vi får ofta material på engelska, oftast kommer det från FEI som förtydligande.

Jag är tveksam om förbundet någon gång alls förtydligar något för egen del till sina öd på engelska, som jag skrev då är väl allt det från fei.

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
552
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: Fiorano
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 410
Senast: Mirtai
·
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
6 684
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈