tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 355
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Tror ni att en tatuerare (en mycket, mycket snäll sådan :love:) kan tänka sig att göra en liten tatuering (ett litet hjärta typ) på samma sittning om jag gör en större samtidigt?
Alltså det är en vän till mig som ska ha hjärtat och jag ska ändå med som moraliskt stöd så då kan jag lika gärna göra en jag också :D

Problemet är att jag är lite osäker på vad jag vill göra...:P

Googlar för inspiration nu...fyfasen vilka fula tatueringar det finns! :eek:

Senast ändrad:

Det är nog bara att fråga! Kan inte tänka mig att nån egentligen skulle se det som ett större problem, åtminstone inte om det är nåt väldigt enkelt :)

Och ja, det finns verkligen helt gräsliga tatueringar. Man förstår verkligen inte vad vissa tänker, eller varför vissa bestämmer sig för att bli tatuerare :eek:

Har gjort ett par sedan jag skrev sist, men jag kan inte lägga upp bilder från min iphone :( Men min chestpiece är ifylld, jag har gjort mycket av min underarm, samt att min andra överarm är påbörjad. Fyller i den senare i månaden.

Är ny på denna tråd och orkar inte läsa igenom allt men vill gärna ha bra tips på tatuerare då jag tänkte ta min oskuld inom kort:p

*kl
Näe om jag kanske ska ta och joina tråden, har iofs ingen tatuering ännu.
Men funderar på och göra en på handleden, dock har jag inte kommit på ngt motiv ännu.

*kl*

Äntligen har jag gjort min första tatuering! Gick och spontantatuerade mig på Peace and Love, På Ink tattoos i Borlänge. Är supernöjd! :love:

_________

Nej, så ska såklart inte länken funka. Får fixa det sen då!

Senast ändrad av en moderator:

Snygg!

Men fy, jag vill inte höra mer om Peace and love nu! Det verkar så otroligt tråkigt där och jag är sååå glad att jag inte åkte dit. Skönt att slippa vara med om eländet. Gladast av allt är jag att jag missade se Mimikry! Det har vart JÄTTEKUL att vara hemma och jobbat när kompisarna har gett sig iväg... ;)

*kl*

Vet om detta är rätta stället för någon som planerar för framtida tatuering? Passar i alla fall på lite snabbt att beundras av alla era underbart vackra tatueringar! ;) Samt påpeka att jag har tänkt skaffa tatuering under nästa år (innan sommaren) till minne av min hund som avlivades 2008; en aning sen ute, ja, men tycks alltid ha dykt upp annat som förhindrat min plan. Tatueringen kommer antingen vara mellan skulderbladen eller på högra skuldran; simpel text med hans namn och datumet han föddes/dog på.

Många tycker att min Punisherdödskalle med tillhörande "scary skull" text är skrattretande ;) Folk brukar nämligen garva när de ser den och det var DEN reaktionen som jag ville ha. :D
Jag började nämligen garva första gången jag såg bilden och tänkte: Yeäh för fan! ;)
Den passar mig och min personlighet och humor. :)

Jag lovade ju någon en bild på min tatuering som är gjord på Flashfighters. (strunta i det fula ärret)

32553588.jpg

2 timmar senare och har inte gått igenom alla än.. Den är ju nästan på samma nivå som MLIA och DYAC!

Roligt men dåligt för mitt sociala liv haha

har bokat tid idag, ska göra mitt underben. Blir drama masker, sad n' happy med rosor och svalor och lite sånt tjaffs. Har sen tidigare ett länkarmband kring vänster handled med "berlocker". Har också en krona i nacken och blommor på bröstet ungefär vid nyckelbenen. Så detta blir min fjärde grejj.
Dock blir nästa riktigt rejäl och mastig med mycket detaljer, färger och skuggningar, ungefär som en sleeve fast på benet :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 238
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
250
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Stora canvasburar