Tatueringsfundering

TryMe

Trådstartare
Jag har planerat att tatuera mig snart. Det ska bli en i nacken och en på handleden, relativt små. Men, jag har fått höra en massa olika saker om när man inte ska tatuera sig. Vissa säger att man inte ska tatuera sig alls på sommaren, andra säger att man inte ska tatuera sig under rötmånader och andra säger att det inte spelar någon roll.

Så min stora fråga är; vet någon här inne hur det faktiskt står till med detta?
Är det egentligen så enkelt att man ska använda sunt förnuft och se till att man inte badar med den, har den i solljuset osv?

Folk tatuerar sig ju året runt så stor fara kan det inte va. Min fd sambo tatuerade sig mitt i sommaren när det var som varmast och det var inga problem.

Jag som gärna solar och vill kunna bada skulle dock välja att tatuera mig på hösten eller våren. Beroende på vart man ska ha tatueringen skulle iallafall jag vilja slippa behöva att ha massa ha en massa kläder på som skaver som man behöver på vintern.

Min underarm tatuerade jag i november och jag hade ju inga problem alls med den. Den varken kliade, flagade eller kladdade så jag har ingen erfarenhet av när det krånglar ;)

Men är det en bra och seriös tatuerare så ska ju inte infektionsrisken va några problem . Så sunt förnuft skulle jag sägs! Och prata med en tatuerare man litar på och se vad dom säger. :)

Inga problem förutom att de inte ska utsättas för direkt soljus under läkningstiden utan då ska de täckas över med något. Solskydd kan du inte ha förrän den läkt helt.
Jag har gjort alla mina under sommarmånaderna, men så är jag inte mycket för sol-och bad heller.

Jag skulle också säga sunt förnuft! Gjorde en i början på sommaren en gång, men det är 13 år sedan så det minns jag inte hur det var. De andra har jag gjort på hösten och tidig vår av bekvämlighetsskäl, jag vill gärna kunna sola och bada så mycket det bara går på sommaren :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 943
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 736
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: tuaphua
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka