Tätt regntäcke

C

Chebban98

Är så trött på läckande regntäcken, man vill ju veta att hästen håller sig torr och varm även vid ihållande regn. Har ett Shire täcke nu som jag tycker läcker och han blir kall och fuktig undertill.

Har tittat på HW amigo med 1200d. Frågan är om amigo håller lika bra kvalitet som rhino och rambo som jag har i vintertäckena.
Jag älskar HW med det gör inte min plånbok.
Så om amigo är bra så är det ju ett bra pris!

Va tror ni om ett amigo?
Vad har ni för mäken på era regntäcken som ni håller kanontätt?! :bow:
Gärna under 1000-lappen :angel:

Sv: Tätt regntäcke

Jag har gått över helt till HW Amigo och tycker de är jättebra! :D
Inget av mina har läckt, men jag har ännu inte invigt det ofodrade regntäcket utan har enbart haft det med 200 gr och nu det fodrade vintertäcket med 350 gram.

Hmm enda regntäckena jag har som itne håller tätt för ösregn är Himalaya täckena från börjes och ett regntäcket med hals från gekås.

Dom andra (Shires, Tm tex) dom håller tätt och dom täckena är säkert 10 år och tvättade måånga ggr då jag hatar att röra i skitiga täcken.
Har iof ett bra impregneringsmedel jag brukar spraya på ibland men inte särskilt ofta.

Du kommer antagligen få 100 olika svar eftersom alla har olika erfarenheter.

Men min häst har ett HW Amigo 1200D, som du beskrev, som jag är supernöjd med. Prisvärt, vattentätt och motverkar skav på min häst som får skav av det mesta. Går dessutom att köpa hals till.

Jag har HW Amigo 0g (med hals) och det läcker inte. Dock tycker jag att det är för tunt när det regnar kyligt regn.

Jag är helnöjd med mitt Bucas Irish Turnout 50 g (med hals) som också håller helt tätt och dessutom är lite foder i så hästen inte blir kall på ryggen.

på vintern räcker det sällan med bara regntäcke även om det inte läcker igenom. När täcket blir blött blir det kallt o trycker ner pälsen o kyler hästen o kan göra mer skada än nytta. Det bästa är att ha ett tunnt fodrat, tex 100g eller fleece så det blir luft mellan hästen o ytterlagret.

Du kommer antagligen få 100 olika svar eftersom alla har olika erfarenheter.

Men min häst har ett HW Amigo 1200D, som du beskrev, som jag är supernöjd med. Prisvärt, vattentätt och motverkar skav på min häst som får skav av det mesta. Går dessutom att köpa hals till.

Det är jag fullt medveten om att jag kommer få olika svar och det är det jag vill! :) Vilka man ska se upp med att köpa osv.

Bison: jag hade inte tänkt och ha det nu :P jag är redan i vår-tankar vettu ;)
Har redan ett rhino 200 g och ett rambo 370 g som jag har nu när det är kallt.

Jag har HW Rhino och Rambo på vinter -och regntäcken. Håller tätt i spöregn som blötsnö. Supertäcken :)

Jag är nöjd med mina amigo, har ett 1200D och ett 600D, inget av dem har läckt. Dessutom en unik passform

alla regntäcken läcker efter ett tag. vintertäcken är bättre eftersom dom är fodrade. amigo 600 läcker som såll dock. shires, rhino och rambo läcker dom med men dom höll tät ganska länge.

så vill du inte att hästen ska bli blöt, använd täcken med foder.

Är så trött på läckande regntäcken, man vill ju veta att hästen håller sig torr och varm även vid ihållande regn. Har ett Shire täcke nu som jag tycker läcker och han blir kall och fuktig undertill.

Har tittat på HW amigo med 1200d. Frågan är om amigo håller lika bra kvalitet som rhino och rambo som jag har i vintertäckena.
Jag älskar HW med det gör inte min plånbok.
Så om amigo är bra så är det ju ett bra pris!

Va tror ni om ett amigo?
Vad har ni för mäken på era regntäcken som ni håller kanontätt?! :bow:
Gärna under 1000-lappen :angel:

har inte läst tråden men whatever.

Min bebis har ett från börjes (himala elle ngt tror jag det heter).
kostade 399 :- och hon har haft det i 2 år, lika tätt fortfarande. Plus att börjes täcken passar min kötbulle :)

Tack för alla svar!
Är så bra/kul att höra alls erfarenheter. :)
Har inhandlat ett Amigo 1200d nu! Hoppas de är så bra som jag tror när det kommer till kritan :)

Jag har ett Shires regntäcke med helhals nu, å det håller tätt!
(har ett 600 grams Domani-termotäcke under)

Jag har iofs inget Amigo 0 g ännu, men jag har 200 g och 350 g och är supernöjd :)

Ska dock införskaffa mig ett 0 g inom en snar framtid!

Jag har ett regntäcke ifrån Bucas som jag haft länge nu, och det har aldrig gjort en antydan till läckage! Det är superbra :D:D
Har även ett Himalya från börjes som funkar alldeles utmärkt även i ösregn.

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: Shixle
·
Utrustning Ett par av ponnyerna behöver nya regntäcken med hel hals. Plånboken är inte precis toktjock för tillfället, så jag har kikat på lite...
Svar
6
· Visningar
1 368
Senast: Soffan74
·
Utrustning Hästen har haft sitt nya Amigo Hero ute i regn idag (inte ens ösregn) och det läcker igenom. Ska reklamera det imorgon. Köpte ett 100g...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
12 876
Senast: Efwa
·
Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med...
2
Svar
29
· Visningar
2 828
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?