Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag bakade idag. Och igår. Knäckflarn, men på margarin, vilket ger lite konstig smak när man är van vid smör. Kolakakor och kolabollar idag.
Jag bakade idag. Och igår. Knäckflarn, men på margarin, vilket ger lite konstig smak när man är van vid smör. Kolakakor och kolabollar idag.
Väldigt sött fika
Det lät gott!!Bakade också, en apelsinkaka med glasyr, som jag så klart borde tagit ett kort på, men det hann jag inte.
Tror att jag äntligen börjar få till min sockerkakssmet. Vispar ägg och socker läänge, men på lägsta hastighet. Nu reser sig kakan fint och håller formen!
Åhh hallongrottor! Det ska göra göra och stoppa i frysen!Bakar sällan då jag inte tycker det är superkul men gillar att ha hembakat hemma. Här om dagen gjorde jag iaf en dubbel sats med Hallongrottor.
Visa bifogad fil 103437
Mina hinner inte till frysen. Tonårssonen kommer hem över helgen så burken kommer vara tom på SöndagÅhh hallongrottor! Det ska göra göra och stoppa i frysen!
Ett stycke tårta blev de idag, fyllning jordgubbssylt, krossad ananas, vaniljkräm och leilas lemonspread. (Brukar ha mosad banan i, men pojkvännen gillar icke banan överhuvudtaget så fick improvisera. Så leilas lemonspread fick ersätta)
Grädde och choklad"knappar" runt om och på tårtan tillsammans med några geléhallon.
Bottnarna var jag dock lat och köpte från bageriet på jobbet.
Inte provsmakat ännu dock.