Tärnsjösele

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Eem
  • Startdatum Startdatum
E

Eem

Har en Tärnsjö tävlingssele. Den är väl runt 10 år gammal och jag skulle vilja veta vad den är värd och vad den kostade som ny. Har kollat i butiker men inte hittat nån, har också kollat på Tärnsjö garveri's hemsida men det verkar som att dessa selar inte tillverkas längre:confused: Är det så? Någon som sett nån sån sele säljas? Isf för hur mycket?

Mvh Eem

Sv: Tärnsjösele

Det beror ju helt på hur den ser ut. Mkt svårt att säga vad den är värd utan att se den. Men jag skulle tippa på att man kan få 1000-1500 för den om den är komplett.
Men som sagt, det beror ju helt på hur den ser ut.

Tärnsjö tillverkar inte travselar längre, det svaret fick jag då jag ringde ner för att få ett par nya klickfästen till min tärnsjösele.
Min tärnsjöquickhitch köpte jag för ca 7 år sedan och jag tror jag betalade runt 7000 kr för den då, en vanlig remsele brukar som ny ligga på en tusing billigare ;)

Tack för svar!
Mailade tärnsjö o frågade om värde då och nu. Den hade kostat 5-6000:- då, och var värd 2-3000:- nu:)

Mvh Eem

Eem skrev:
Tack för svar!
Mailade tärnsjö o frågade om värde då och nu. Den hade kostat 5-6000:- då, och var värd 2-3000:- nu:)

Mvh Eem

Är du säker på det? Är det en QH, i så fall kanske den är det men är det en med remmar så tror jag att andrahandsvärdet är mer som de andra svarat i tråden.

Jag räknar mina modeselar som i princip osäljbara.

Då får du kanske räkna om då;)
Annonserade ut min mode tärnsjösele igår och fick den såld för 2500 idag:D

Mvh Eem

Eem skrev:
Då får du kanske räkna om då;)
Annonserade ut min mode tärnsjösele igår och fick den såld för 2500 idag:D

Mvh Eem

Det låter bra, om jag får för mig att sälja dem. :idea:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 850
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 840
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 745
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka