Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Våra hundar får röra sig helt fritt på hela vår inhägnade tomt. Att bygga en kattgård över hela tomten är ju inte riktigt görbart så det faller ju och katter håller sig dessvärre inte inom tomtgränserna heller så ska vi ha katt så måste den kunna gå ut. I annat fall begränsas våra liv lite väl mycket.
Så antingen så blir det en katt från någon som tycker dessa premisser är ok eller så får vi fortsätta leva utan katt. Tiden får väl utvisa hur det bir![]()
Våra hundar får röra sig helt fritt på hela vår inhägnade tomt. Att bygga en kattgård över hela tomten är ju inte riktigt görbart så det faller ju och katter håller sig dessvärre inte inom tomtgränserna heller så ska vi ha katt så måste den kunna gå ut. I annat fall begränsas våra liv lite väl mycket.
Så antingen så blir det en katt från någon som tycker dessa premisser är ok eller så får vi fortsätta leva utan katt. Tiden får väl utvisa hur det bir![]()
Man behöver ju inte näta in hela trädgården.
Nä man måste ju inget alls såklart men då faller ju hela grejen ändå för om vi nätar in en liten del av altanen (som i vårt fall blir svårt ändå och dessutom fult) så kommer ju inte hundarna ut så som tänkt.
Nä man måste ju inget alls såklart men då faller ju hela grejen ändå för om vi nätar in en liten del av altanen (som i vårt fall blir svårt ändå och dessutom fult) så kommer ju inte hundarna ut så som tänkt.
Hur högt staket har ni?Våra hundar får röra sig helt fritt på hela vår inhägnade tomt. Att bygga en kattgård över hela tomten är ju inte riktigt görbart så det faller ju och katter håller sig dessvärre inte inom tomtgränserna heller så ska vi ha katt så måste den kunna gå ut. I annat fall begränsas våra liv lite väl mycket.
Tänkte på trädgården. Går ju att näta av kanske 100 kvm, så kan alla vara där inne i perioder. Hundarna kan få en chipstyrd lucka så kan dom gå in och ut.
Hur högt staket har ni?
Den här kanske funkar
Man går ut i trädgården via altanen så oavsett skulle ju den behöver nätas av vilket skulle bli både fult och ganska svårt.
Som sagt, klart allt går men det känns inte särskilt aktuellt faktiskt. Låter både dyrt och krångligt. Ärligt talat så har jag personligen inga problem med att en ev. katt hos oss går ut när den bott in sig och känner sig trygg så allt sådant där känns ju som överkurs.
Man går ut i trädgården via altanen så oavsett skulle ju den behöver nätas av vilket skulle bli både fult och ganska svårt.
Som sagt, klart allt går men det känns inte särskilt aktuellt faktiskt. Låter både dyrt och krångligt. Ärligt talat så har jag personligen inga problem med att en ev. katt hos oss går ut när den bott in sig och känner sig trygg så allt sådant där känns ju som överkurs.
Zoya - bara nyfiken men ser du inga problem med frigående katt i ett bostadsområde? Jag tänker på att du har inhägnat för hundarna, vill ha katt men inte vill(?) göra minsta ingrepp i hur det är nu för att ha en katt. Allt som skulle göra att katten inte var fritt strövade är dyrt, fult, opraktiskt osv.
Det är helt okej att inte vilja ändra något. Men ser du inga negativa saker med en katt som går fritt I bostadsområdet?
@Zoya Det kanske finns någon katt som gärna håller sig nära hemma som ni kan ha? Min katt får gå ut på sommarna och hon håller sig bara inom trädgården (vilken iofs är ganska stor), i stan så får hon gå ut på uteplatsen ibland men då håller jag ett öga på henne och sjasar tillbaka henne till uteplatsen om hon får för sig att gå längre.
Då får vi hoppas att dina grannar tycker att det är okej också.
Men ja, vill man ha sin katt ute under kontrollerade former så kan det bli dyrt. Huruvida det är fult är en smaksak förstås, för mig är mina katters säkerhet viktigare än att min trädgård ska vara "snygg".
Det känns inte helt schysst mot grannarna att de ska behöva anpassa sin tillvaro efter din framtida katt för att du inte vill hägna in gården. Då lägger du över på grannarna att hägna in sina gårdar om de inte hill ha din katt där.
Då kan man titta på (lugn) ras och/eller vuxen katt som man redan vet hur den är tänker jagSvårt att veta när man skaffar katt om den är sådan som gillar vara hemma dock.
Vi har många grannar med utekatt och jag upplever ärligt talat inte de problem som ni målar upp. I sådana fall har vi massor av "oschyssta" grannar redan så om vi blir en av dom kanske kvittar då(förstår iofs inte vad man menar med att ens grannar skulle behöva "anpassa sin tillvaro" efter någons katt).
Vi har många grannar med utekatt och jag upplever ärligt talat inte de problem som ni målar upp. I sådana fall har vi massor av "oschyssta" grannar redan så om vi blir en av dom kanske kvittar då. Dessutom har de flesta grannar sin tomt inhägnad redan men katter brukar ju iofs strunta i om tomter är inhägnade eller inte, de går ju dit de går ändå.