_moa_

Trådstartare
Min häst har fått en tappsko och jag undrar bara så här fort om det går att rida henne ändå? Hon är bara skodd fram. Vi har ingen mjukpaddock att rida i utan det blir bara på grusvägar. Hon har gått barfota innan och var bara lite ömfotad. Jag själv är lite tveksam, vad tror ni? Kan tillägga att hon är inåt tåad, har blivit det den senaste halvåret pga hovsprickor. Vet inte om det har någon betydelse.

Sv: Tappsko

Kanske på mjukt underlag om det var en baksko. På fram skulle jag avstå, pga ojämnheten i belastning osv, som du redan fått kommenterat....

Sv: Tappsko

Humelibumlan skrev:
Jag skulle tycka det var bättre om du tog av den andra skon oxå.

Jo, jag vet. Men pappa jobbar mycket nu så han hinner inte och jag vet inte om jag vågar dra av den andra. Den sitter stenhårt på. Dom skoddes för inte så länge sedan. Vi har inte utrustning att ta av sko heller. Men det ska införskaffas av mamma eftersom hon insåg att det är nog bra och ha eftersom skon satt på sniskan nu när vi kom upp.
Men jag ska ringa hovslagaren nu.

Mackan: Hon har tappat en framsko. Mjuktunderlag kan man ju inte säga att det är. Det har ju inte regnat på länge nu så det är ganska hårt ute. Men ska som sagt va ringa hovslagaren nu.

Tack för svaren! Ska ringa medryttare och säga att hon får vänta med att rida!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Hästvård Kan vara en orimligt paranoid fråga, men jag har gått och tänkt på det några veckor nu. Min häst är inne i en period med rätt många...
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: EmmaN
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 304
Senast: Miingla
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5
  • Att hata mat

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud