Men det gäller hästar och människor, ingen kan förutse hur övningen kommer att gå. Kan säkert gå jättebra ända tills den gången det inte gör det. Bara för att man vill att övningen ska vara välordnad är det ju noll eller ingen garanti för det. Speciellt inte då den är dåligt anpassad för situationen man tränar övningen i. Och jag säger inte att det blir kalabalik av övningen. Jag menar att man ökar riskerna med att rida övningen och minskar riskerna för olyckor om man rider ut så som jag förklarat i tidigare inlägg. Att övningen i sig inte ger tillräckligt i förhållande till vad man utsätter sig för i form av potentiella risker.
Övningen är inte regellös men jag tycker den är dåligt anpassad för djuret häst och går bort från vad jag fått lära mig om säkerhet till häst, vilket innebär vissa regler och förhållningssätt anpassade djuret man hanterar, att gå bort från det känns inte värt det för mig.
Övningen är inte regellös men jag tycker den är dåligt anpassad för djuret häst och går bort från vad jag fått lära mig om säkerhet till häst, vilket innebär vissa regler och förhållningssätt anpassade djuret man hanterar, att gå bort från det känns inte värt det för mig.