Tappa hår...

domino

Trådstartare
Kan inte förstå att jag har hår kvar på huvudet för jag tappar grymt mycket nu.. :cry: När jag tvättar håret är det som små tofsar jag får i handen.. Var till frissan idag och hon sa att det fortfarande är tjockt och så men jag känner ju att det blivit mindre.. Hon sa det kan hålla på i flera månader. :(

Tappade ni mycket hår efter graviditeten? Hur länge höll det på isf?

Sv: Tappa hår...

Din frisör har tyvärr rätt. Minns ej exakt hur länge det höll på men det var ungefär till dottern var 8-9 månader...

Jag tror dock inte det är så vanligt att man får tunt hår, eftersom det man tappar kompenserar för det man fick behålla under graviditeten?!

Precis. Under graviditeten tappar du inte hår, mot normala 100 strån/dag. Så några månader efter förlossningen så rasar det av, ca 300 strån/dag. Har man dessutom långt hår blir det ju massor... Men du blir knappast skallig.

Förresten! Är hos min mamma just nu och läste en gammal Nacka Värmdö tidningen. Där var du med Maja! Just den tidningen hade de kvar.

Senast ändrad:

Jag är gravid i v. 10 och tappar massor med hår. "Ska" man inte tappa hår under graviditeten? eller är det senare man inte tappar?

Jag tappar fortfarande en massa hår och Jonas är nu 10 månader.
Dock kan även mitt håravfall vara en biverkning av mitt p-medel:(

Vet inte huruvida det är "ska" vara så (och när det i så fall börjar). Men de flesta jag har hört vittnar om att man får väldigt fina naglar, fint hår (tappar inget och får mer glänsande) under en graviditet. Förklaringen ska vara hormoner.

Jag tappar grymt mkt hår!!!!!!
Min svägerska gjorde oxå det!! efter sin graviditet
Men efter ca 6månader gav det sig...men herre gud var jobbigt det är..
Det är hår överallt!
Jag fäller just nu mer hår än katterna!!!

Tappar oxå mycket hår nu 7 mån efter förlossning. Min frissa sa att det kunde bli bättre med folsyra. Hade gärna testat det om det inte vore så att jag aldrig kommer ihåg att ta piller o dyl.
Vi har också hår överallt.

Jag har väldigt tjockt hår annars. Men när jag var gravid så tappade jag väldigt mycket hår. Hade tunt hår när jag födde min dotter. Och sen vid pannan på högra elelr vänstra kom inte ihåg så såg det ut som att jag började bli flintis.:( Men nu har jag fått tillbaka mitt tjocka år.

Mvh

Jag tappar också otroligt mycket hår och det ser inte ut att avta än på länge :(
Det blir inte bättre av att jag har ganska långt hår (ner till rumpan ungefär) 10 hårstrån ser väääldigt mycket ut jämfört med om jag rycker loss 10 strån av min snaggade sambo...:crazy:

Precis. Under graviditeten tappar du inte hår, mot normala 100 strån/dag. Så några månader efter förlossningen så rasar det av, ca 300 strån/dag. Har man dessutom långt hår blir det ju massor... Men du blir knappast skallig.

Förresten! Är hos min mamma just nu och läste en gammal Nacka Värmdö tidningen. Där var du med Maja! Just den tidningen hade de kvar.

Vad roligt att det var just det numret :D

Ja, tappar man hår efteråt så är det ju inte konstigt att det är som det är nu... usch, längtar tills det är 'klart' :crazy:

Jag är gravid i v. 10 och tappar massor med hår. "Ska" man inte tappa hår under graviditeten? eller är det senare man inte tappar?

Jag tappade inget hår alls under graviditeten men nu som sagt trillar det av som bara den.. :(

Vet inte huruvida det är "ska" vara så (och när det i så fall börjar). Men de flesta jag har hört vittnar om att man får väldigt fina naglar, fint hår (tappar inget och får mer glänsande) under en graviditet. Förklaringen ska vara hormoner.
Precis så var det för mig, jättefina och starka naglar, glansigt och 'friskt' hår samt jättefin hy!

Med ditt hårsvall tar det nog många år innan du blir flintskallig ;)

Men som alla andra skrivit så är det fullt normalt att tappa mer hår efter en graviditet, dessutom är vi inne i hösten vilket innebär att vi "fäller" sommarpälsen med.

Alla människor upplever inte att dom tappar mer hår på våren och hösten men jag märker det markant iallafall och det kan vara en förklaring till att det är ännu mera hår som ramlar av nu.

Jag tappar också massor..

Speciellt när jag tvättat det så är det massor som lossnar.
Jag pratade med min frisör om det, som sa att det kunde hjälpa med vitaminer men att det tar ca 4 månader innan man ser resultat av det....

;) Får hoppas det :D
Men jag har långt ifrån samma kaluffs jag hade för 10 år sedan. Håret var mycket tjockare då. Känns iaf bra att höra att det är fullt normalt att tappa så här mycket hår efter en graviditet. :laugh:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 393
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 996
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 531
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar