Tapeter som inte har samma färg men från samma rulle?

Lillan86

Trådstartare
håller på att tapetsera...

När ena väggen var klar fick jag mot min förvåning se att färgerna inte stämde med varandra.. två våder i mitten var ljusare än de andra och dom kom från samma rulle!? Hur fasen kan det komma sig? någon annan som har varit med om detta?

Jag slet ner dom och satte upp nya, men är lite irriterad på att jag fick öppna en ny rulle...

Sv: Tapeter som inte har samma färg men från samma rulle?

Fel i tillverkningen kan alltid ske. Reklamera.

Man ska kolla så att det är samma färgbad, för det är ofta skillnader i nyanser mellan olika färgbad. Det står nummer på varje rulle.

Det där låter ju inte alls bra. Var det dyra tapeter? Jag skulle helt klart påpeka det i affären. Du måste nästan berätta vad det var för märke på dessa tapeter, sånt där vill man ju inte råka ut för.

En gång köpte jag 18 rullar tapet och när jag öppnade första rullen såg jag att det var svarta streck på tapeten lite här och där. Typ som att det blivit märke på dem när de gått igenom nån maskin eller så. Jag är jäkligt glad att det var märken på första rullen jag öppnade för tänk om jag börjat tapetsera och så hade dessa strecken dykt upp mitt i alltihopa. Då hade jag blivit förbannad, nu blev jag mest besviken.

svarar alla

De två våderna kom från en hel rulle men de andra två jag fick ut var den rätta färgen..
man kan se hur det börjar skifta i den ena våden och går över i en ljusare nyans.

Som tur va så var det inte den dyra tapeten (som jag ska ha till fondväggen) utan
en enfärgad tapet som jag hitta på rusta.

Namnet på tapeten SPACE nr: 1166

Senast ändrad:

Har en kompis som råkade ut för samma sak med tapeter från Rusta.

Det har du nog helt rätt i...

men tänker jag efter har jag typ sparat mer än 2000 kr bara av att köpa tapeter på rusta i stl för att köpa i en dyr tapetaffär som ungefär hade samma tapet.. så jag förlorade ju inte sååå mycket på det om jag tänker efter..:D
men det är ju tråkigt när det händer.

Sånna smällar man får ta. Annars få du prova reklamera den rullen! Fast, det kanske är svårt att göra när man satt upp och rivit ned våderna. :)
Fördelen är ju som du själv säger, man kan "ha råd" att få en dålig rulle när man köper billiga tapeter.
Det svider ju lite värre om en rulle är dålig om den kostar 2000 spänn än om den kostar 200... :)

Ja det är så rätt.. blir nog svårt att reklamera som du säger, har jag ju slitit ner tapeten. jobbigt är det ju med så det struntar jag i. :p

man ska alltid kolla alla rullar så dom har samma trycknr annars kan dom lätt skifta i färgen :)

Och Rusta är mer regel än undantag ganska usel kvalité tyvärr.... för ibland har dom rätt snygga tapeter. Men jag vågar inte testa dom för de jag känner som använt dom har våderna rullat loss efter ett tag hahaha och tapeterna här i huset var i ena rummet från Rusta dom satt ju.... tills vi började förarbetet och allt släppte..... :eek: tur vi inte slarvade med förarbetet för tapeterna som skulle upp kostade liksom några tusen :rofl:

delvis kl

Visst ska man kolla så man har samma nr. Men nu hade ju ts färgskiftningar på en och samma rulle.

Jag köpte också de där 18 rullarna på Rusta...

jag uppfattade det som det var samma sortsrulle men två olika.... är det på samma rulle låter det helt galet fast iofs.... inte såååå förvånande!

Fast det vet jag inte? Min faster har köpt tapeter på Rusta till alla sina rum i lägenheten när de renoverade. Det blev jättesnyggt, och de hade inga som helst problem med att tapetsera. Jag kan väl kanske också anta att det OFTARE är fel på Rustas tapeter än de lite dyrare varianterna, men att det skulle vara genomgående dålig kvalité det tror jag inte riktigt!

Det kanske inte märks nu men om din faster ska tapetsera om i framtiden kan jag tro att hon kommer få merjobb pga att det är Rusta-tapeter.... iofs kan dom ha bättre kvalité nu men för några år sen var det verkligen uselt.... som de som lossnade under natten efter tapetsering eller de vi fick dra bort helt nu då vi skulle tapetsera om hehe.... fast iofs hellre att dom lossnar helt än bara delvis.... fast helst hade dom fått sitta helt och hållet :P

Vi kikade på Rustas till fond men dom var så tunna, det var det som avskräckte för snygga har dom ibland.... men vi tog det säkra före det osäkra och valde easy up och så mkt dyrare blev det inte 279 kr rullen ist för 99 och då sätter man kant i kant och limmar på väggen istället för på tapeten.... :) Vi har dyrare tapeter också men det finns ju prisvärda även av de "dyrare" :) och vi fick ut 4 våder/rulle trots mönsterpassning, vet inte om det stämmer men rusta har jag hört man får ut 3 per rulle om man har tur... (mönster alltså).

Ett tips till de som vill ha de dyra men inte har råd, passa på då dom har rea, jisses jag har fyndat skitsnygga för 20 kr/rullen ibland sånna som kostar uppemot 800 kr ordinarie :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 076
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
3 028
Senast: manda
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka