Tapeter från rusta

pepp

Trådstartare
Nån som testat tapeter från rusta? Funderar på att köpa, men tänker om dom är urkassa med tanke på priset :D

Nån som testat tapeter från rusta? Funderar på att köpa, men tänker om dom är urkassa med tanke på priset :D
De är inte usla. Smartson har låtit folk testa, och de flesta var väldigt nöjda. Jag har precis tapetserat mitt sovrum med Rusta-tapeter. Det enda problemet jag hade med dem var att jag upplevde dem som stela och tjocka, men så är kanske non-woven tapeter? Det blev i alla fall väldigt fint :) ! Och de känns väldigt tåliga och definitivt avtorkningsbara.

Just Rustas tapeter har jag inte testat - men hört gott om dem.

Generellt i övrigt är att man ska akta sig för alltför billiga tapeter om det är mycket mönsterpassning. För min erfarenhet är att billiga tapeter töjer sig och det blir ett elände att få till mönstret. Man får kompromissa och perfektionisten i mig fixar inte det.

Tack för alla svar, då får det bli rusta :) vill inte lägga ner massa pengar på en hyresrätt!

Jag har deras Gardenia och den är så enkel att jobba med! Jättefin kvalitet, går att torka av även med rätt fuktig till blöt trasa. Har en dyr i ett annat rum och den var svinjobbig i jämförelse. :devil: Rustas tapet är dessutom superlätt att ta ner. Fick byta några våder pga vattenläcka och det var bara att dra av den, inga rester på väggen!

Har några rullar med en annan tapet från rusta som jag inte satt upp. Den är stelare och känns enklare att råka göra märken i när man sätter upp den. Så känn på tapetproverna och kolla hur den verkar är mitt tips.

Jag har tapetserat 4 rum med tapeter från Rusta, och 4 rum med dyrare tapeter. Rustas tapeter har absolut varit helt ok tycker jag, de håller dock inte färgen lika bra vid slitage/repning som de dyrare tapeterna, och är alltså något känsligare. En av tapeterna var en lite annan variant som var hopplöst skör att sätta upp, men slutresultatet har i samtliga fall blivit bra. Använder man Rustas eget lim får man kanske vara mer generös med limmet än med annat dyrare lim, men det är lite beroende på underlag. Är man bara medveten om det så är det inget problem.

Tapeten nu :wtf:
20170405_194004_58f20db0e087c3066fc4fc1b.jpg

Kommer ha denna som fond:
screenshot_20170403-212140_58f20dc29606ee3fe6883602.png

Det borde ju vara rätt enkelt om det bara är den väggen som du ska tapetsera :) . Inga knepiga hörn, eller småytor ovanför fönster/dörrar.

Jag har denna i mitt sovrum:
https://www.rusta.com/se/tapet-area-petite-rose-p20401510.aspx

Och har planer på att tapetsera 1-2 väggar i köket med denna:
https://www.rusta.com/se/tapet-area-blomsterang-p204018330101.aspx

Resten av väggarna i köket är målade i en ljusblå färg (också från Rusta). Jag tänker att det kan bli fint ihop :) !
Den du har i sovrummet har jag i lila i mitt balkongrum,jätte söt är den.

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: ptr
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 067
Senast: SaraXX
·
Hemmet Är på gång med att försöka bygga om mitt kök, och funderar mycket på hur jag borde göra kring spis/ugn. Köper jag en klassisk spis, är...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 037
Senast: LenaH
·
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
310
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka