Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog individuellt.
Min ena häst är åskrädd o mörkrädd:smirk:
:
Har också en häst som är "mörkrädd" eller ja , han är klart nervösare och hoppigare när det är mörk ute. Blåser det dessutom är det hart när omöjligt att få in honom. Vet inte om han ser eller hör dåligt eller vad det beror på, han är också den som slår i huvudet överallt när det är mörk i stallet.
Din häst är unik ! Det är troligen den enda häst som är mörkrädd och den borde anmälas till Guiness Rekordbok.
(det var en av de dummaste grejer jag läst o hört!)
En löjlig fråga kanske.... men skall det vara helt släckt i stallet på natten, det finns ännu inte ngn nattbelysning, eller kan det vara tänt?
Vilket föredrar hästarna??
de ser ju bara svartvitt, vilken färg ser de när det är svart ute?
Har också en häst som är "mörkrädd" eller ja , han är klart nervösare och hoppigare när det är mörk ute. Blåser det dessutom är det hart när omöjligt att få in honom. Vet inte om han ser eller hör dåligt eller vad det beror på, han är också den som slår i huvudet överallt när det är mörk i stallet.
Din häst är unik ! Det är troligen den enda häst som är mörkrädd och den borde anmälas till Guiness Rekordbok.
(det var en av de dummaste grejer jag läst o hört!)
Men tänk själv om ni skulle stå i becksvart mörker och äta, ser ingenting, och vips så klev du i vattenhinken (om man nu har den på marken).. Jag tror att dom mår bäst om dom har en liten "nattlampa" som inte lyser starkt men att man ser iallafall.. Ni skulle väl inte vela ha kolsvart i erat rum om ni skulle vilja dricka vatten, ni ser ju inte ens vart vattenskålen är, visst nog vet dom vart den ligger och ögonen vänjer sig efter en stund men ändå, jag tkr att en svag nattlampa är bäst hihi
Men då har du väl skaffat egna läslampor till dem? Så att de inte stör de andra, menar jag
Immer
Är det bara jag som har hästar som älskar ritt med pannlampan?
Jag har faktiskt gjort ett test med detta! Jag har en lösdriftshall som har lampa med en väldigt svag belysning och en annan utan belysning. Jag har testat under en period att stänga in hästarna på en liten yta för att de skulle tvingas välja att gå in i någon av dem nattetid och de gick bara in i den som var släckt. Båda hallarna har samma underlag och förutsättningar.
Efter ett par dagar så släckte jag i den som var tänd och hängde upp en lampa där det var mörkt. Då bytte de hall på en gång till den mörka.
Min summa av kardemumman är att de vill ha släckt och mörkt.