Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

hmm... ta de lungt o passa dig noga...med tanke på hur skadorna haglar för tillfället här...så..ja...du fattar va....:laugh: verkar vara ett stim just nu....

vidskeplig jag:eek: finns inte på kartan...:angel:

Men så otäckt!! Vilken otrolig tur dom hade!! Nu får vi då hoppas att eländet tar slut för eran del.

Cho, håller tummarna för att gammelgubben kryar på sej.

Och vilka himla fina kort ni har lagt ut i dag allihopa!

Men va lite snö ni har neröver! Här har det blivit mildare, bara -10 nu och vet ni vad? Det flyger snö i luften, JIPPPIEEEEEEEEE..... eller inte :mad: Fy satan för snö, nu får det räcka!!

Dax för en ögondroppe sen ska flickorna nattas!

Oh, jag har klart blivit varse om att det är ett skov med elände så jag lär ta till försiktighetsåtgärder...typ, longera kraken så han är toktrött innan jag ens tänker tanken på att rida några steg...:angel:

Nähä, hör ni, nu får ni fortsätta utan mig, för nu kallar min kudde "Mona, sssååå skönt, lägg ditt huvud hääär", och det kan jag inte motstå;)

Så natti natti. Nu ser vi fram emot en ny vecka, nya häst/utmaningar, nya möjligheter.

Oh, jag har klart blivit varse om att det är ett skov med elände så jag lär ta till försiktighetsåtgärder...typ, longera kraken så han är toktrött innan jag ens tänker tanken på att rida några steg...:angel:

Sånt är fegt.... :D

Här nere är det så hårt i backen att ni borde vara glada åt att ha lite svikt i marken i och med snön.... Jag kan inte med gott samvete longera någon häst trött med mindre än att jag skor upp henne.... ;)

Skall förvisso ringa hovslagare Bengt i morgon... Får ta en diskussion med honom vad han tycker ...

Förstår att du är orolig,det värsta är ju som du skriver att man inte vet vad det är.

Ja speciellt som den herren aldrig varit dålig förr.... Jag menar verkligen aldrig!
Inte minsta lilla sår,knappt en liten plita,ingenting!
Men han är ju inte 3 längre o visst kanske man är fjantig...:angel: men jag ser ju att något inte stämmer!

Jag har ju oxå en -07 ! Hon är i full gång,ja,i förhållande till sin ålder förstås!
En mycket speciell dam....otroligt modig,med allt vad det innebär;)

Näee du är inte fjantig,det är ju du som känner din häst bäst.

Ja just det ,visst har du visat kort på henne i förra tråden?
Men ibland kan de bli lite väl kaxiga tycker jag:crazy:
Vår är oxå igång i förhållande till åldern fast om man jämför med många andra så kan hon ingenting,men det struntar jag i,har ju tagit henne sparsamt

Nähä, hör ni, nu får ni fortsätta utan mig, för nu kallar min kudde "Mona, sssååå skönt, lägg ditt huvud hääär", och det kan jag inte motstå;)

Så natti natti. Nu ser vi fram emot en ny vecka, nya häst/utmaningar, nya möjligheter.
Natti Tajger!
Sånt är fegt.... :D

Här nere är det så hårt i backen att ni borde vara glada åt att ha lite svikt i marken i och med snön.... Jag kan inte med gott samvete longera någon häst trött med mindre än att jag skor upp henne.... ;)

Skall förvisso ringa hovslagare Bengt i morgon... Får ta en diskussion med honom vad han tycker ...
Marken är definitivt inte hård här. Ståtar ju fortfarande med dryga metern snö överallt där de övre 20 cm är mjukt, sen blir det hårt en dm ca och sen är det mjukt igen. Kan funka som stötdämpning i ev. avfallningar...
Oh vad skoj att din oxå är en 07:a,våran blir 4 i Juli.
Även Rocket är en 07:a men han är bra mycket större än syrrans. Tror banne mig att han är 160 cm...kändes så när jag skulle upp. Nu måste pallen fram...

Ja speciellt som den herren aldrig varit dålig förr.... Jag menar verkligen aldrig!
Inte minsta lilla sår,knappt en liten plita,ingenting!
Men han är ju inte 3 längre o visst kanske man är fjantig...:angel: men jag ser ju att något inte stämmer!

Jag har ju oxå en -07 ! Hon är i full gång,ja,i förhållande till sin ålder förstås!
En mycket speciell dam....otroligt modig,med allt vad det innebär;)

Har du en magkänsla så ska du följa den!!! Har varit i ditt läge några gånger och lyssnat på "expertis" men som sen visat sig vara helt galet och jag kunde konstatera att magkänslan var rätt. Håller tummarna för att hästen har nån tillfällig svacka och snart är som vanligt igen.

Visst är din en skäck?

Jepp, svartskäck (black tobiano)
100904Rocket1-1.jpg
[/IMG]

Ja,suck! Jag ska prata med min vet, kanske han kan hjälpa med lite lugnande för att se om han släpper ner.Kolla om vi kan se något skit,kulor,eller snusk som täpper till.
Annars gör jag som tant Kat sa,försöker spola själv o ser om jag kan få rent.
Sen är det väl bara att avvakta gissar jag!
Glädjande är ju att han verkar inte stirra döden i vitögat ännu iallafall!
Alla övriga värden var ju tydligen jättebra. Ska ringa o begära ut journalen i morgon.

Ja min 07:a kan vara kaxig så det räcker......:devil: ibland!
Måste alltid testa, om det är nya saker, på alla möjliga o omöjliga sätt,men lika dryg som hon kan vara, lika medgörlig är hon ibland! Och ar hon en gång fattat vad/hur hon ska göra så är det aldrig mer tjafs om just detta:love:
Men så har hon ju haft en 23 årig envis nsv vapendragare,som lärt upp och supportrat henne i flera år oxå......
Hon kan väl inte heller så mkt egentligen om man jämför, ibland blir man ju mörkrädd när man ser vad folk begär av sina tre-fyra åringar!!

Senast ändrad:

Usch å fy när pållarna är dåliga, hoppas din vet kan hjälpa dig denna gången då.
*peppar pepper* Jag har än så längen inte haft några större sjukdomar med mina pållar. Spexet blev trampad av morsan när hon var 3 dagar så hoven sprack lite. Det växte ner men blev större och gick in skit o smuts så då fick en duktig hovslagare komma ut och karva bort 1/3 av hoffsingen nästan. :eek: Sjukbandage i 10 dagar men sen dess har det varit bra. Det växte ut fint som det skulle.

Låter som en bra ide med gamlemannen,håller tummarna att det är ngn smuts som sitter i vägen.
Japp ang. 07:orna ,sett en del som i stort sett går som om de gick medelsvår,inte klokt tycker jag.Kanske inte undra på att medelåldern sjunkit rejält på stora hästar.
Gillar det där gamle talesättet de gamla hästgubbarna körde med,en 4:åring ska max "arbetas" 4 dar i veckan.

Vår "lilla" donna hade en mamma som var alldeles för snäll som tur var så ryckte min busa in som extra mamma o lektant:love:

Hoppas du inte har alltför ont i armen?
Ska iväg nu som hjälp åt en som ska på återbesök till kliniken med sin pålle.
Brr -18 grader .vill inte gå ut.

Måndag morgon. Här har vi -24 grader och så snöar det. Jag är rent ut sagt skitless!
Det blir en lång dag idag, först jobba hela dan, sen styrketräning och till sist zumba. Jag kommer nog inte att ta mig ur sängen imorgon. :)
Vi har haft lite kunder sista veckan, folk har nog gått i ide tror jag, men jag hoppas att det lossnar nu. Vi brukar inte ha lite att göra.
Jag har funderat lite på det där med att presentera mig själv. Jag är så dum att jag tror att jag kan vara lite anonym och vill inte lämna ut mig själv så mycket. Men jag kan väl säga att jag bor vid norrbottenskusten med min sambo och vår dotter. Vi har en kallblodstravare som vi turas om att rida på. Jag försöker sälja in en pudel hos sambon (han tycker inte att dom är "manliga" tillräckligt :) . Och driver ett eget företag.

Nu ska jag jaga jobb! :)

God morgon....

Idag är jag busig och utnyttjar det faktum att jag har flextid.... Alltså tar jag en sen morgon... Beror egentligen på att jag försov mig i morse..:cool:

Men inget ont som inte har något gott med sig. Kom ihåg att ringa hovslagare Bengt... Han kommer om en vecka... Tidigt på morgonen... så damerna får stå på stall den natten...

Vi skall fundera lite när han kommer om Bäcka behöver skos eller inte...

Nu skall jag göra mig i ordning och bege mig till jobbet...

Ha en bra dag alla

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025